Til dere som ofte inviterer folk hjem
Jeg er innmari dårlig på å invitere folk hjem til oss. Så dårlig at jeg må skjerpe meg.
Problemet tror jeg er at jeg ser for meg at det er utrolig mye forberedelser som må til for at det skal bli bra. Jeg er ikke vant til å invitere, så jeg mangler vel rett og slett litt skills her (selv om vi selvfølgelig gjør det innimellom, altså, men for meg innebærer det mye stress i forkant). Finnes det noen som ofte inviterer folk hjem, som ikke er den typiske hjemlige typen som bruker mye tid på å tenke på slike ting, men som likevel får det til å funke? Jeg trenger altså råd fra folk som ikke har interiørkataloghjem og ferdig hjemmebakst til enhver tid.
Hva forventer/liker dere når dere er på besøk hjemme hos andre? La oss si på et planlagt besøk en lørdagskveld, og på et mer spontant kaffebesøk på dagtid. Hvor mye, og hva slags, servering? Hvor mye organisering? Har dere tenkt igjennom hvordan dere tar imot gjester, og hva som er viktig som vertskap og som gjest? Jeg tenker ikke på spesielt formelle situasjoner.
Jeg innser at dette er et litt pinlig og rart spørsmål å stille, men det er vel ihvertfall plassert i riktig forumkategori. Kanskje er det noen som tenker og skriver noe som får noe til å falle på plass.
|