Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Til dere som ofte inviterer folk hjem

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-12-14, 18:43   #18
Odelia
Bør lage seg en tittel selv

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Til dere som ofte inviterer folk hjem

Her flyter det sånn cirka 3 ganger daglig så om noen kommer akkurat da får de ta det som det er. Sånn ellers bruker jeg i alle fall å rydde, samt sørge for at det ikke er for mange timene (måltidene) siden forrige støvsugerrunde dersom jeg skal ha planlagt besøk.

Alt etter hvilken type besøk det var snakk om den lørdagskvelden disker jeg opp med middag, dessert og/eller hjemmebakst. Men snakker vi om et par venninner som kommer (planlagt) innom har jeg kanskje bare kaffemat eller chips/frukt/sjokolade alt etter som. Det er jo greit å avklare på forhånd om man serverer mat eller kaffemat slik at den som kommer ikke forventer full bedekning om man kun serverer kaffemat.

På dagtid slenger jeg gjerne noen rundstykker i ovnen (enten frosne, kjøpte eller hjemmebakte) og setter frem det pålegget jeg har, men steker gjerne eggerøre kjapt eller koker noen egg. Ofte har jeg boller/kaker/kanelsnurrer i fryseboksen som jeg tar opp, men det funker egentlig like godt å sette frem litt druer og sjokolade eller kjeks.

Jeg forventer ikke mye når jeg er i besøk hos andre, men blir alltid glad for en kaffekopp og noe å bite i til kaffen (det trenger ikke å være mer enn en sjokoladeknekk), men det viktigste er egentlig kaffen.

Under de fleste besøk synes jeg tilstedeværelse er viktigst, og som regel går jo praten så jeg ser ikke vitsen i å organisere så mye mer enn det..? Når vi har planlagte middagsbesøk timer jeg middagen til ca 1/2 t etter at gjestene er kommet slik at det er litt slingringsmonn. Så har vi noen middagsbesøk hvor vi alltid finner frem spillbrettet etter middag og dessert, og så koser vi oss med litt godt i glasset og noe godt i skålene. Her er spillet Sequence en gjenganger, for det er akkurat passe å spille mens man prater om løst og fast.

Jeg tenker at man ikke trenger å gjøre det så veldig avansert, verken rengjøringsmessig eller matmessig, om terskelen har en tendens til å bli litt for høy. Det viktigste er jo sammenkomsten og at man koser seg sammen, og da skal det ikke så mye til for å sette rammene uansett

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:01.