Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Å leve mer miljøvennlig

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-01-15, 18:25   #1
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Å leve mer miljøvennlig

Etter et par litt sløve år på miljøfronten har jeg bestemt meg for å ta meg selv i nakken i 2015. Barna begynner å bli litt større og jeg har mer overskudd til å tenke nytt og gjøre det lille ekstra. Spesielt i forhold til avfall (takk for inspirerende link HV!).

Jeg synes det er vanskelig å finne frem i jungelen av informasjon. Er det noen bra "grønne" blogger om å leve mer miljøvennlig? Hittil har jeg ikke funnet noe særlig. Før fikk jeg nyhetsbrev fra grønn hverdag, men det har de visst sluttet med og siden deres ligger nede. Kanskje jeg rett og slett må lage min egen blogg etterhvert.

Men altså, jeg trenger gode råd og tips. Om ALT. Husholdning, økologisk mat, gjenbruk, resirkulering osv. Jeg kan en del og gjør en del allerede, men tar imot alle innspill.

Mine tanker foreløpig:

- Resirkulere mer. Jeg har lenge vurdert å kjøpe en varmkompostbinge til matavfall, har noen erfaring med dette? Og hva med plast? Jeg forsøkte en kort stund å resirkulere plastemballasje, men ga opp da jeg måtte kjøre på dynga for å kvitte meg med det. Noen som resirkulerer plast?

- Kjøpe økologisk og kortreist i mye større grad enn før.

- Bli mer bevisst i forhold til emballasje, kjøpe varer med minst mulig innpakning.

- Lage egne rengjøringsprodukter til huset.

- Finne ut hvilke telys som er mest miljøvennlige. Resirkulere aliminiumskoppen rundt.

- Kjøpe Mooncup (denne sitter lengt inne kjenner jeg)

- Klippe opp klær til vaskekluter.

Det var det jeg kom på. Kjør på med deres tanker og råd!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:29.