Sv: Spørsmål til dere som jobber i barnehage (og evt andre), ang bekledning til barna
Opprinnelig lagt inn av Blåklokke, her.
Det er tydelig at problemstillingen her ikke leses eller blir misforstått. Les hovedinnlegget flr du svarer og ikke bare det siste svaret i tråden. Som vanlig dras det ut av sammenheng og jeg ble minnet på hvorfor jeg ikke ikke har startet noen særlig mange tråder her inne på flere år.. Ikke gjør denne tråden til noe den ikke er.
1. JEG FORVENTER IKKE AT PERSONALET SKIFTER PÅ BARNA FLERE GANGER I LØPET AV UTETIDEN. Men at barna får lov til å ta av ullgenseren eller jakken dersom været tillater det i løpet av dagen.
2. Å HA 3 UTEANTREKK ER IKKE FOR MYE. ALLE HER SVARER AT DET ER FOR MYE SAMTIDIG SVARER DERE AT MAN MÅ HA 1 SETT REGNKLÆR, 1 TYNN DRESS OG 1 TYKK DRESS. Ergo...3 uteskift. I barnehagen vår er det plass til det.
3. JEG LURTE PÅ HVILKEN TYPE YTTERKLÆR BARNEHAGEPERSONALET SYNES ER BEST AT BARNA HAR TILGJENGELIG I BARNEHAGEN.
Hva slags klær det er lurt at barna har i barnehagen vil nok variere litt utifra hvor i landet man er, men jeg kan svare utifra det jeg mener er hensiktsmessig her i Hammerfest. Vi har en vinter som veksler på å være våt og kald med snø, mye vind og is. Våren er ikke eksisterende, på sommeren er det mellom 5 og 20 grader. Høsten er kald, vindfull og mørk.
Generelt vil jeg si at funksjonalitet alltid trumfer pris. Barna er verken varmere eller tørrere i Reima enn refleks eller andre merker kjøpt på lindex, H&M. Unntaket er sko.
Vinter:
- Vinterdress som er noenlunde vanntett
- Ull eller fleece
- Ullsokker
- Buff og Lue
- To par gode votter som gir barna muligheter til å gripe og leke
- Vintersko
- Cherrox eller andre støvler med fór
Høst:
- Regntøy (helst sånn vanlig som kan spyles av)
- Tjukk ull eller fleece
- Ullsokker
- Buff og Lue (Gjerne en tynn lue og en litt tjukkere)
- Regnvotter
- Cherrox
- Tynn dress
- Joggesko (ikke sånne rosa pyntedilldallsko, men sånne som er litt vanntette)
Sommer:
- Solbriller/ Solhatt
- Jakke
- Joggesko
- Dress
- Fleece eller ull
- Ullsokker
- Tynn lue
- Buff
- Støvler
- Regntøy
- Tynn dress
Skiftekurv: To hele skift (ala strømpebukse, t-skjorte og jumper)
Vi har tørkeskap så vi tørker klær som er våte så vi trenger ikke det dobbelte av alt foruten om skiftetøy.