Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Å være vegetarianer er vanskelig …

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-03-15, 11:43   #11
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å være vegetarianer er vanskelig …

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Men kjære deg - jeg har jo gjort det. Jeg innrømmer at jeg kjøper Smarties fra Nestlé. Ut over det boikotter jeg produkter derifra.

Dere som er så opptatte av at andre skal gjøre ting 100 % - er dere selv veganere? Boikotter dere selv noe som helst? Eller er dere bare ute etter å "ta" andre? Jeg syns det blir en veldig merkelig dreining av diskusjonen.

Poenget mitt er at da boikotter du ikke Nestlé. Du boikotter Nestlé når det passer deg. For meg er det to forskjellige ting.

Nei, jeg er boikotter ingenting. Det er produkter jeg velger å ikke kjøpe fordi jeg ikke liker dem, ikke liker produksjonsmetodene eller hva selskapet står for. Jeg går derimot ikke høyt på banen og sier at jeg boikotter ting. Ofte fordi jeg ikke vet hva jeg da bør unngå, eller fordi jeg ser jeg vil komme i en skvis. Det er ikke dermed sagt at jeg ikke er en bevisst forbruker.

For meg er det å boikotte et sterkt virkemiddel. Når det brukes må det også gjennomføres og ikke tilpasses egne behov.

Og for ordens skyld, jeg er ikke ute etter å ta noen.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:12.