|
|
#281 |
|
maler
|
Sv: Å være vegetarianer er vanskelig …Det eneste godtatte svaret på spørsmålet "er jeg sær"? på forum er stort sett "nei, på ingen måte". Dette forumet fungerer litt annerledes innimellom og det setter jeg pris på fordi man da kan få på bordet litt hva folk egentlig tenker og mener. Og noe oppfattes som sært, samtidig kan man fint tilrettelegge for noe man synes er übersært i det virkelige liv rett og slett fordi man ønsker å omgås folk med de særhetene de har.
|
|
|
#282 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Å være vegetarianer er vanskelig …Men nå sier jo trulte at hun opplever at venner lager mat med kjøttbuljong eller handler til felles hyttetur slik at hun sitter igjen med tørre brødskiver til frokost. Det høres jo ut som om hun slett ikke har grunn til å stole på vennene sine. Hun hadde sikkert vært glad for å spise hos deg, Filifjonka og slett ikke insistert på å lage egen mat, men insisterer altså på det hos buljongvennene. Det syns jeg ikke er så urimelig.
|
|
|
#285 |
|
Fortynnet
|
Sv: Å være vegetarianer er vanskelig …
Nei, det syns jo ikke jeg heller. Men dette kom ikke fram i hovedinnlegget. |
|
|
|
|
|
#286 |
|
Sånn passe sane
|
Sv: Å være vegetarianer er vanskelig …Say what, Nabojenta? Den bør du forklare, synes jeg. Jeg synes du skal ta deg tid til å lese hele tråden. Mener du virkelig at folk her i denne tråden behandler folk dårlig? Jeg blir rett og slett møkk sur på deg nå, kjenner jeg.
|
|
|
#287 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Å være vegetarianer er vanskelig …Jeg er ekstremt sær på mange ting, men ikke så mye mat. Men jeg hadde IKKE giddet å dra på tur med folk som er slik Trulte beskriver. Da hadde jeg heller valgt andre venner som jeg kunne stole på. Familie eller ikke. |
|
|
|
|
|
#288 |
|
|
Joda du har lov. Jeg synes ikke det er særlig respektfullt å bare slenge sånt ut uten å skrive mer hva du reagerer på, men lov har du heldigvis. |
|
|
|
|
|
#290 |
|
maler
|
Nei, det er ikke urimelig, tvert imot er det veldig rart slik at jeg lurer på om de har snakket fullstendig forbi hverandre.
|
|
|
#292 |
|
Yes, we can!!
|
Nei, men hun har forklart det etterpå, og jeg syns det blir litt bom når så mange sier at "venner bør man stole på" når det tydelig kommer frem at det ikke er så aktuelt i dette tilfellet.
|
|
|
#293 |
|
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Uten at jeg har tenkt så fryktelig grundig igjennom det tenker jeg at det er forskjell på å være vegetarianer og på å være sær; jeg skjønner godt argumentet med at "kjøtt er lik", selv om det er i overkant spissformulert. Jeg er overrasket over hvor mange her som ikke skjønner at det er utenkelig for en vegetarianer å spise mat som har fått kjøttsaft på seg, det synes jeg faktisk er selvinnlysende, selv om jeg personlig spiser kjøtt med god appetitt.
|
|
|
#294 |
|
Fortynnet
|
Ja, det er jeg enig i. Men denne tråden utviklet seg vel (som så mange andre) fra å diskutere det konkrete problemet til litt mer generelle problemstillinger rundt dette, så jeg tror ikke nødvendigvis alt handler om Trulte her. |
|
|
|
|
|
#295 |
|
|
Sv: Å være vegetarianer er vanskelig …Og jeg beklager det, på et vis, Filifjonka.
|
|
|
#296 |
|
Glamorøs
|
Nei, det har jeg skrevet før at er både uhøflig og slemt og mente hun bare måtte si at hun ikke ønsket noen videre diskusjon på det. Om de da fortsetter å mase hadde jeg droppet dem som venner. Hvertfall som venner jeg dro på tur med og spiste med.
|
|
|
#297 |
|
maler
|
Ja men hvorfor egentlig? Antipatiene mot annen mat kan være like sterke. Min bestemor takler for eksempel ikke makrell og det har ingenting med smaken å gjøre, det dreier seg om at hun har lært at makrell spiser menneskelik på sjøen. Og det finnes mye tilsvarende. Hvorfor er vegetaropplegg mer høyverdig? Fordi det har et navn?
|
|
|
#298 |
|
|
Men å jobbe med tilliten med disse vennene er likevel viktig ser jeg for meg. |
|
|
|
|
|
#299 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
Sånne boikotter sliter jeg med å forstå. Nå aner jeg ikke hvor bevisst du er, men jeg omgås folk som boikotter Nestle, men som drikker kaffe og handler klær på lavpriskjeder med den største selvfølgelighet. Og da mister man meg altså. Det blir for dumt rett og slett. De fleste som boikotter Nestle gjør det pga. av et barnevelferdsperspektiv, og hvis man virkelig mener noe med boikotten, så får man gjøre alvor av aksjonene sine, ikke bare drive med sånne tulle-Nestle-boikott. |
|
|
|
|
|
#300 |
|
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Som aktivist i ungdommen er jeg enig i at det er bare boikott hvis du må "ofre" noe selv for prinsippet... |
|
|
|
![]() |
|
|