Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er jeg virkelig rasist?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-08-07, 01:26   #9
ack
HATER Bergen by

ack sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
ack har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Er jeg virkelig rasist?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Og en person med asiatisk utseende trenger ikke være fra Asia. Vedkommende kan jo utmerket godt være norsk, svensk eller amerikansk. Man kaller ikke personen for guling av den grunn.

Hvis man klarer seg uten et eget ord for "folk som ser ut som asiater" og "folk som ser ut som europere", så klarer man seg helt sikkert uten et ord for "folk som ser ut som afrikanere" også.

Jeg kan da fint finne på å si guling også, altså sånn helt for meg selv. F.eks når jeg kjører bil. Jeg synes det kommer helt an på måten man sier ting på.

F.eks jeg sier til en venninne: jeg så et nydelig negerbarn på toget idag kontra jævla neger. Og her kunne jeg satt inn mange andre ord altså. F.eks kjerring som noen steder i Norge er meget negativt ladet. Vi bruker jo det ordet for det. Men det kommer helt an på bruken. Jeg som er fra østlandet har ikek vokst opp med at kjerring er et "skjeldsord" sånn som det er i Møre-traktene f.eks. Så jeg bruker det ordet. Men igjen synes jeg det komemr helt an på bruken. Jævla kjerring kontra jeg møtte en kul kjerring på by'n forrige helg.

ack er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:39.