Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)
Opprinnelig lagt inn av Pastill, her.
Nei, men om man ikke tenker scenario: Barn våkner, blir redd og sitter alene og gråter i 30 min. Hvis man mener dette er ok og i tillegg tyr til medikamenter som "barnevakt". Da mener jeg kanskje det mangler litt evner til å sette seg inn i andres situasjon. Evne til empati. Har man ikke mer empati for sitt eget barn så skurrer det voldsomt i mine ører.
Selv om du påstår at det er akseptabelt i england. Er det virkelig det?
Nei det er det ikke. Grunnen til hvorfor det ikke er blitt større blest om det enn det var i begynnelsen, er foreldrenes egenfabrikerte løgner, om at de kunne se både dør og vindu fra leiligheten, at det var låst, og at det bare var 50 meter unna. For å ikke snakke om at de sa de hadde sjekket hvert tiende minutt (det var det første de sa), men det var jo ikke så ofte. Når det i etterkant vist seg å være helt annerledes har de mistet veldig mye sympati. Foreldrene har dessuten selv påpekt gang på gang at de gjorde som de gjorde fordi de følte seg så trygge i Portugal, og ville aldri gjort det samme i England.
Når det gjelder Nordmenn i Syden som drikker seg fulle mens ungene sover på rommet så har vi jo alltid fått klar beskjed fra media og barneombud hvor ille det er. Alle involverte i Madeleine saken har jo innrømmet at de har drukket, og at de dro ut uten barna hver kveld. Ikke at jeg synes det er så gærnt å drikke vin mens man er på ferie, men når man legger alle ting sammen så synes jeg det blir ille.
Sist redigert av Olympia : 11-09-07 kl 19:08.
|