Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Ikke lov å være økonomisk egoist i ekteskapet

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-09-07, 15:36   #10
Blush
Aktiv

Blush sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blush er litt kul
Standard

Sv: Ikke lov å være økonomisk egoist i ekteskapet

Vi gjør som mange andre her - setter inn et fast beløp på egen konto hvor alle regninger blir betalt fra. Så disponerer vi resten av lønna vår selv, til eget forbruk og felles forbruksvarer. Fører ikke regnskap på hvem som handler når for hvor mye osv, men er en blakk så handler den andre. Så det kan godt hende at vi ikke bruker likt på husholdningen totalt, men det blåser jeg i.

Jeg trives med å bruke min lønn på mine egotripper. Akkurat som jeg ikke vil like å bruke min lønn på hans dvd'er, og andre egotripper.
Når det er sagt, så er det et poeng at vi tjener ganske så likt, og i de korte periodene vi har hatt skjev fordeling av inntekt så har den andre stilt opp. Men til syvende og sist vil jeg ha kontroll på mine penger, for jeg er et sparemenneske, mens makker er et forbruksmenneske, og det ville vært større kilde til konflikt med felles konto enn den ordningen vi har nå. Og - det funker for oss, og det er det som er viktig!

"Sparemenneske" - jeg er alltid blakk når neste lønn kommer, men det er fordi jeg bruker opp alt etter å ha satt til side noe...

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:16.