Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

En samfunnsfiende? (kronikk i Aftenposten)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-10-07, 00:49   #11
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En samfunnsfiende? (kronikk i Aftenposten)

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Vet du, i offentlig sektor, i dep osv så har så og si alle fleksitid i dag så mange har dette gode. (der jeg jobber selv)

Hvordan går det an å jobbe vanlig 37.5 timers uke og kun se barnet 3 timer om dagen? Bruker man en time til og fra jobb da eller? Da mener jeg man velger og prioriterer feil i alle fall.

Vi skal få au pair nå, og tro det eller ei, det er for å få MER tid til ungene, og mer tid til ungene sammen som foreldre. Og mer tid sammen som voksne, noe som også er viktig for barna. Vi endte nesten som et nummer i skilsmissestatistikken fordi vi knapt så hverandre. Fordi vi var så opptatt av å være tilstede for barna.... Nå får vi ei i huset som kan hjelpe oss med det praktiske, få levert om morgenen, slik at jeg kan komme tidligere hjem, ei som lager middag, slik at jeg slipper å røre i gryta mens jeg hjelper med lekser, og ei som kan sitte barnevakt etter leggetid, slik at vi ikke trenger å trene på omgang - vi kan til og med trene sammen Vi kan gå på kino sammen. Og så kan vi ta med både henne og ungene når vi skal på helgetur. Så kan vi være sammen med ungene om dagene og ha barnevakt når de sover om kvelden. Både kjærestetur og familietur - alt i ett

Ok, nå har vi ikke fått henne enda, men vi drømmer i alle fall om at det skal bli sånn .

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:13.