Sv: Bensinprisane - verdt å bruke så mykje sendetid og spalteplass på?
Opprinnelig lagt inn av Hannah, her.
Hvilke da? Det er ikke så veldig enkelt nei. Jeg har ikke hørt om at nav har støtteordninger for de med dårlig råd. Da må man til sosialkontoret for å få hjelp. Men der får man jo beskjed om å selge unna bil, kanskje hus også, og kvitte seg med alt som har en viss verdi. Bruke opp barnas sparepenger også (som ikke oreldrene nødvendigvis har spart opp) , før man får hjelp.
Neida, det er ikke så enkelt. Men det vil alltid være familier som sliter, og man skal ikke bruke de situasjonene som argument mot bensinprisene. Familier med dårlig økonomi skal få hjelp fra NAV-systemet. Jeg vet det ikke er bare-bare, men det er nå engang det sikkerhetnettet vi har i Norge. Det er vel forøvrig også endel familier som ikke har så mye og rutte med fordi kun en person forsørger familien, mens den andre er hjemme med barnene. Det er klart at det blir trangt økonomisk i slike situasjoner - og da får man velge mellom trang økonomi eller å være hjemme på fulltid.
For jeg synes ikke sikkerhetsnettet skal være at bensinprisene skal holdes unaturligt lavt.
|