Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvilke skoler man bør unngå

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-07-08, 21:35   #11
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke skoler man bør unngå

Jeg synes det er drøyt å beskylde modder for å løpe nynazisters ærend, bare fordi vi har valgt diskusjonslinjen fremfor den noe mer hysteriske sensur-linjen, steng tråden-linjen eller andre ytterligheter. Det er jo nettopp det som er det fine med FP, etter min mening, at man kan diskutere hva som helst uten at tråder blir stengt eller slettet. Det var i hvertfall derfor jeg sluttet å være på NM i hine hårde.

Å møte HansKristian og hans like med motargumenenter er da ikke å gi skyts eller støtte til nynazister? Å ta problemstillingene som reises på alvor er da ikke å støtte brune krefter? Som SV'er er jeg pinlig klar over at folk på den røde siden har tiet problemene ved flerkultur og minoriteter i hjel, i redsel for å bli oppfattet som rasister. Det MÅ gå an å diskutere de utfordringene som hovedinnlegger eller hvem_som_helst for den saks skyld reiser her.

Jeg er IKKE nynazist. Jeg er IKKE rasist. Og jeg vil ikke beskyldes for å løpe noens ærend ved at jeg faktisk støtter tanken om at alt kan diskuteres. Jeg mener vi må få trollene opp i dagen, ikke skremmes til å tie. Da får jo de brunblå kreftene litt rett. At vi som tilhører det tolerante laget er naive og teite og ikke tør sette hale på grisen.

OK. Er man en ordentlig god venn, så sier man fra, ikke sant? Og vi må jo være enig i at det *kan* være et problem at 90 % av elevene på en skole ikke snakker norsk. Hudfargen er uproblematisk for min del, men at 27 i en klasse på 30 faktisk ikke snakker norsk når de begynner på skolen er et problem. Er jeg en rsist som sier at det er et problem? Kan dette utsagnet tas til inntekt for nynazister? Når jeg omgås mine pakistanske eller somaliske venner, skal ikke jeg si fra når de tråkker i kulturmyra? Skal jeg la dem gjøre ting som kan bli misforstått eller være direkte galt i fht at vi lever i Norge i 2008? Eller skal jeg si fra? Skal jeg tie det i hjel, kutte kontakten eller ta det opp med dem?

La oss si: Hvis min venn "Nazeem" eller "Mohammad" feks spanderer middag eller kjøper en gave til noen, for så å be om støtte til en politisk sak, hva skal jeg gjøre?

Noen på FP vill sagt jeg burde kuttet kontakten med dem og aldri snakket om det. (hvis man ikke snakker om det er det ikke lenger noe problem eller det vil gå over av seg selv) Noen på FP mener jeg kunne ha snakket om problemet, så lenge jeg ikke refererte til dem. Og heldigvis er det en del på FP som mener at jeg kunne sagt fra og at det gikk an å diskutere kulturkonflikten i fht politikk, gaveutveksling og korrupsjon.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:53.