|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#2 |
|
Epikur
|
Sv: Abort eller ikke
Kan være. Vi må uansett respektere den som står i situasjonen og ikke legge våre subjektive følelser rundt våre ønskede barn til grunn for andre menneskers avgjørelser i helt andre situasjoner.
|
|
|
#3 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Eg er einig med deg i det, og det er også den einaste grunen til at eg kan forsvare ovanfor meg sjølv å vere for sjølvbestemt abort som prinsipp.
Eg klarer ikkje å vere så bombastisk som du er. Ein uønska graviditet er også eit potensielt barn. Det kan til og med bli happy ending av det. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Helt vanlig
|
Merkelig ting å si. Høres ut som om du har rasjonalisert veldig opp i fohold til å rettferdiggjøre eget valg, og det er jo forsåvidt greit for meg. Jeg skjønner jo hvorfor.
|
|
|
#5 |
|
Sliter med tastaturet
Det kalles vel strengt tatt ikke foster på det stadiet, men embryo. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Det er et embryo fram til og med uke 8.
|
|
|
#8 |
|
Passiv
|
Sv: Abort eller ikkeJeg er for selvbestemt abort og har alltid vært det. |
|
|
|
#9 |
|
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
Jeg vil egentlig ha meg frabedt at det høres ut som at jeg har min mening om abort (nå sier jeg min ettersom Mim og jeg har tydeligvis samme oppfatning om denne saken og har vært i samme situasjon) kun fordi jeg faktisk har tatt en abort og fordi jeg må på en eller annen måte forsvare/rettferdiggjøre denne.
|
|
|
#10 |
|
Textrovert
|
Nemlig. Jeg har vært uønsket gravid. Det var ingen katastrofe, selv om det var dager da jeg bare gråt og gråt og lurte på hvordan i himmelens navn dette skulle gå. Men abort hadde VIRKELIG vært en katastrofe for meg. Det hadde vært på lik linje med om jeg hadde valgt / blitt overtalt til å drepe noen, ergo: et valg jeg ikke kunne ha levd med.
|
|
|
#11 |
|
Epikur
|
Jeg mener ikke noe om ditt personlige valg, altså, bare så det er helt klart. Jeg må bare kommentere ordbruken. Å anse abort som drap, mener jeg er et tegn på at abortmotstanderne har fått kjøre på med propagandaen sin. Det er IKKE drap, det er å stanse en mulighet for at noe kan bli et barn. Å påstå det er drap er å påstå at jeg og en mengde kvinner er mordere. Er ikke det litt drøyt?
|
|
|
#12 |
|
Yes, we can!!
|
Som jeg nevnte tidligere: Det ER subjektivt når man definerer at det er et "liv". Jeg kan like lite dytte på deg min definisjon som du kan dytte på meg din.
|
|
|
#13 |
|
Ringskrømt
|
Det eneste jeg synes er vanskelig i disse for-og-mot-abort-diskusjonene, er at jeg liker menneskene jeg diskuterer med. Jeg liker f.eks. deg veldig godt, synes du er ei knakande festlig og oppegående dame, men jeg respekterer overhode ikke valget du tok. Jeg respekterer heller ikke måten du omtaler liv på. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Hvilken verden lever du i? Synes du dette er realistisk? Eller er det en ønskeverden som du egentlig vet at ikke er oppnåelig?
|
|
|
#15 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Abort eller ikkeSelv om jeg tror alternativene til selvbestemt abort vil være fæle, så tror jeg også at vi skal være så ærlige at vi ser at det tross alt ikke vil bli en reise tilbake til 60-tallet. Alenemødre har en helt annen stilling nå (økonomisk og sosialt), barn har en helt annen stilling nå.
|
|
|
#16 |
|
Ringskrømt
|
Jeg lever i denne. *sjekker solsystemet* |
|
|
|