|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Epikur
|
![]() Sv: Abort eller ikke
Kan være. Vi må uansett respektere den som står i situasjonen og ikke legge våre subjektive følelser rundt våre ønskede barn til grunn for andre menneskers avgjørelser i helt andre situasjoner.
![]() |
#2 |
Dukkar plutseleg opp ...
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Eg er einig med deg i det, og det er også den einaste grunen til at eg kan forsvare ovanfor meg sjølv å vere for sjølvbestemt abort som prinsipp.
Eg klarer ikkje å vere så bombastisk som du er. Ein uønska graviditet er også eit potensielt barn. Det kan til og med bli happy ending av det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Helt vanlig
|
Merkelig ting å si. Høres ut som om du har rasjonalisert veldig opp i fohold til å rettferdiggjøre eget valg, og det er jo forsåvidt greit for meg. Jeg skjønner jo hvorfor.
![]() |
#4 |
Sliter med tastaturet
Det kalles vel strengt tatt ikke foster på det stadiet, men embryo. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Det er et embryo fram til og med uke 8.
![]() |
#7 |
Passiv
|
![]() Sv: Abort eller ikkeJeg er for selvbestemt abort og har alltid vært det. |
![]() |
![]() |
#8 |
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
Jeg vil egentlig ha meg frabedt at det høres ut som at jeg har min mening om abort (nå sier jeg min ettersom Mim og jeg har tydeligvis samme oppfatning om denne saken og har vært i samme situasjon) kun fordi jeg faktisk har tatt en abort og fordi jeg må på en eller annen måte forsvare/rettferdiggjøre denne.
![]() |
|
|