|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#102 |
Passiv
|
![]() Sv: Abort eller ikkeJeg er for selvbestemt abort og har alltid vært det. |
![]() |
![]() |
#103 |
Helt vanlig
|
![]() Sv: Abort eller ikkeOg bare for å understreke det; jeg er virkelig ikke ute etter å ta noen her som har utført en provosert abort. Jeg reflekterer høyt sammen med dere rundt min egne tanker om temaet og beklager om noen føler seg angrepet.
![]() |
#104 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Abort eller ikke
Som jeg nevnte tidligere: Det ER subjektivt når man definerer at det er et "liv". Jeg kan like lite dytte på deg min definisjon som du kan dytte på meg din.
![]() |
#105 |
Ringskrømt
|
Det eneste jeg synes er vanskelig i disse for-og-mot-abort-diskusjonene, er at jeg liker menneskene jeg diskuterer med. Jeg liker f.eks. deg veldig godt, synes du er ei knakande festlig og oppegående dame, men jeg respekterer overhode ikke valget du tok. Jeg respekterer heller ikke måten du omtaler liv på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
|
Den ble over-the-top for meg også, Mim. |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
flisespikker
|
![]() Sv: Abort eller ikkeJeg skjønner Skremmern godt, selv om jeg er uenig med henne i denne saken. Jeg synes ikke man skal påpresses en forpliktelse om å skulle respektere andres valg dersom man synes disse andre velger noe man selv synes er forkastelig. (At man i større eller mindre grad er nødt til å finne seg i at de velger slik, og at man kanskje til og med kan respektere deres rett til å foreta forkastelige valg, er nå så.)
![]() |
#108 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvilken verden lever du i? Synes du dette er realistisk? Eller er det en ønskeverden som du egentlig vet at ikke er oppnåelig?
![]() |
#109 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Abort eller ikkeSelv om jeg tror alternativene til selvbestemt abort vil være fæle, så tror jeg også at vi skal være så ærlige at vi ser at det tross alt ikke vil bli en reise tilbake til 60-tallet. Alenemødre har en helt annen stilling nå (økonomisk og sosialt), barn har en helt annen stilling nå.
![]() |
#110 |
Glamorøs
|
Og det igjen vil føre til større sosiale skiller, ved dårlig råd, mer kriminalitet, flere barnevernssaker osv.
![]() |
#112 |
Ringskrømt
|
Jeg lever i denne. *sjekker solsystemet* |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Abort eller ikkeDet funker ikke noe annet sted, så vidt meg bekjent, så jeg kan ikke se for meg at det ville funket her. For ikke snakke om all de foreldrene som virkelig ikke er skikket til å ha barn overhodet. Jeg ser for meg ganske mange foreldreløse barn og en helt ny arbeidsdag for barnevernet.
![]() |
#114 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Abort eller ikkeUansett støtteapparat, så vil det allikevel være den enkelte kvinne som må ta valget? Eller vil du tilbake til nemd, Skremmern?
![]() |
![]() |
#116 |
Ringskrømt
|
Jeg synes ikke at det er den enkelte kvinnen som skal ha valget, nei. Og jeg er selvfølgelig ikke tilhenger av ei nemd. Jeg er imot abort, uansett årsak. Ligger det medisinske årsaker til grunn, blir saken en helt annen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Abort eller ikkeDet er helt i orden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Jaja for all del, det var bare dette jeg var litt uenig i:
![]() |
#120 |
Fola Blakken
|
Men de medisinske grunnene er det jo noen som må ta stilling til om er tilstrekkelig tungtveiende til å ta abort? Noen må sette den grensen, og hvem skal det være. Og noen må bedømme hvert tilfelle, og hvem skal det være? Selv om du er mot abort, så ser du jo at grenseoppgangene vil være veldig vanskelige?
![]() |
![]() |
|
|