Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

"Lovlige" fordommer

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-09-08, 23:58   #11
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Lovlige" fordommer

Morsomt med denne tråden. Selv om jeg nå ikke blir så provosert mer, så ble jeg voldsomt provosert i yngre år. Jeg er vokst opp som fjerdegenerasjonsinnbygger nordøst i Oslo, helt på grensen ut, i et villastrøk med oppegående foreldre, dog med arbeiderklassebakgrunn og inngrodd mistro mot rike folk.
Her er noe av det jeg har møtt på eller hørt fra venner:

venninne som begynte på Ullern videregående fikk følgende spørsmål; "bor de i telt der du kommer fra, har de ikke råd til hus?"

BI-student som blir med en bekjent av meg på østkanten for å fixe bilen på verksted; "Guuuuud, låååås dørene, vi er i slummen!"

Hørt av et par av lederne mine i et større finanskonsern på firmafest øst for Akerselva, ved Mølla; " Jah, alle kan ikke være like heldige og bo på riktig side av elven, slik som oss" etterfulgt av hånlig humring.

Kommentar fra en date; " Ja, noen MÅ vel bo der også!"

Nyttårsfest på Hasle ved Økern, der noen fra Slemdal var på førstegangsbesøk på østkanten; " Jøss, visste ikke at de hadde råd til så mange raketter her på østkanten!"

Jeg kan egentlig fortsette i det uendelige.
Jeg hadde ihvertfall komplekser for hvor jeg kom fra da jeg begynte å jobbe i finansbransjen, og merket at jeg ikke likte å si det, man møtte helt tydelig fordommer om at man ikke var like oppegående og "ordentlig" som de fra vest.
Samtidig synes jeg også det er stor forskjell på øst-stedene, f.eks Grønland og Ammerud kan lizzom ikke sammenlignes. Og dette med tilgang til marka, det er jo absolutt kjempebra i de fleste bydelene øst, utenom sentrumsbydelene.
:hilsenblondinemedhestehale:

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:23.