Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Syvåring brøt seg inn i dyrehage

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-10-08, 22:58   #1
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Syvåring brøt seg inn i dyrehage

Opprinnelig lagt inn av MegaMie, her.

Må si meg enig med deg her Iset. En ting er når barn tråkker på maur og snegler men det denne gutten har gjort er ganske drøyt.

Det er kjempedrøyt. Men det er en ting å innse at unger som faktisk havner innenfor normalen kan gjøre drøye ting, en helt annen ting å sitte som voksen person og si at en syvåring har gjort noe så sykt at det på et eller annet vis er noe feil på barnet. Ærlig talt.

Gammel 04-10-08, 23:04   #2
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Det er kjempedrøyt. Men det er en ting å innse at unger som faktisk havner innenfor normalen kan gjøre drøye ting, en helt annen ting å sitte som voksen person og si at en syvåring har gjort noe så sykt at det på et eller annet vis er noe feil på barnet. Ærlig talt.

Siden du siterer meg, mener du da at jeg sier det er noe feil på barnet? Jeg sa kun at det han gjorde var drøyt og ikke er innenfor "noe barn bare gjør". Da mener jeg at det ikke er normalt at barn slår ihjel dyr og gir det som mat til andre dyr.

Gammel 04-10-08, 23:42   #3
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Siden du siterer meg, mener du da at jeg sier det er noe feil på barnet?

Siden jeg sa i et innlegg at dette er noe et normalt barn kan gjøre og Iset sa at hun var uenig og du skrev at du var enig med Iset, så tolket jeg det som at du mente at dette ikke er noe et normalt barn kan gjøre, ja. Om det var feil så beklager jeg det.

Jeg sa kun at det han gjorde var drøyt og ikke er innenfor "noe barn bare gjør". Da mener jeg at det ikke er normalt at barn slår ihjel dyr og gir det som mat til andre dyr.

Du mente "normalt" som i "vanlig"? Det er det vel åpenbart at det ikke er all den tid at det har skjedd på den andre siden av kloden og man får vite det her.

Generelt:
Jeg er faktisk overrasket over at den damegjengen som har skrevet i tråden her, som jeg anser for å være svært gjennomtenkte og empatiske, at noen av dem (om jeg har forstått det riktig) faktisk mener at et barn på syv år må være sykt for å gjøre dette. Man vet ikke en gang om dette barnet har gjort noe lignende før, om det gjentakende har problemer med å vise empati (og mange helt normale syvåringer har fortsatt problemer med dette) eller hva årsaken var.

Gammel 04-10-08, 23:51   #4
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Generelt:
Jeg er faktisk overrasket over at den damegjengen som har skrevet i tråden her, som jeg anser for å være svært gjennomtenkte og empatiske, at noen av dem (om jeg har forstått det riktig) faktisk mener at et barn på syv år må være sykt for å gjøre dette. Man vet ikke en gang om dette barnet har gjort noe lignende før, om det gjentakende har problemer med å vise empati (og mange helt normale syvåringer har fortsatt problemer med dette) eller hva årsaken var.

Det er vel ytterst få i denne tråden som sier at barnet er sykt? Utenom en kommentar om noen kan være født psykopat sier de fleste at selve handlingen var drøy og at barnet på en eller måte må få en konsekvens.

Jeg mener at dette er en unormal handling fra et barn. Og ja, man bør se nærmere på hvorfor gutten har gjort dette. Vi skal hvertfall ikke avfeie det med at: det er sånn unger bare gjør, pytt pytt liksom.

Gammel 04-10-08, 23:57   #5
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Kan man bli født psykopat?

Jeg synes dette er en interessant tanke. Ikke akkurat i dette tilfellet. Jeg må si at jeg er lite interessert i hva som er skjedd i dette spesifikke tilfelle. (Jeg må bare si at jeg tenker på oppslag på Dagbladet nett hvor en mor hadde spikret fast barnet sitt i gulvet via føttene. Om hvor grusom og sadistisk moren var. Senere viste det seg jo at moren var psykotisk. Jeg stoler omentrent like mye på nett-avisene som på Judas.)

Men generelt sett har man gått bort fra å diagnostisere folk som psykopater, men heller med psykopatiske trekk. Dette viser en tendens til å vise at det er flere grader mellom "normalitet" og "psykisk sykdom". Det viser seg også at barn som plager og torturerer dyr oftere har psykopatiske trekk enn andre. Personlig vil jeg tro at psykopatiske trekk er noe som enten er der, som en medfødt skade, eller noe som kan fremprovoseres ved en spesifikk behandling. + en kombinasjon. Mange veier til Rom.

Gammel 04-10-08, 23:33   #6
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Jeg mener i hvert fall at noen bør sjekke om det er noe feil med barnet.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:48.