|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Syvåring brøt seg inn i dyrehageJeg så akkurat noen av opptaken fra dyreparken, og det stemmer jo ikke at han drepte alle dyrene. Han drepte noen av dem, kastet inn andre levende. |
|
|
|
|
|
#42 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Syvåring brøt seg inn i dyrehageJeg synes det er helt klart at en syvåring må få en reaksjon på dette, og at foreldrene må holdes økonomisk ansvarlig. Men når det er sagt så er det ikke nødvendigvis sånn at denne syvåringen hverken er veldig spesiell eller kommer fra hjem med omsorgsvikt. Dette er noe en helt normal unge kan finne på å gjøre dersom de får for seg en eller annen sær grunn til å gjøre det.
|
|
|
#43 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Syvåring brøt seg inn i dyrehage
Akkurat det er jeg ikke helt enig i, tror jeg. Ikke akkurat så ekstreme tilfeller som dette, om man da ikke kommer fra et hjem der man mer eller mindre direkte har lært at dyr ikke har noen spesiell verdi. Og sånne hjem finnes det nok desverre mange av. Så jo, da har du vel kanskje rett allikevel.
|
|
|
#44 |
|
Multitaskingmaniac
|
Må si meg enig med deg her Iset. En ting er når barn tråkker på maur og snegler men det denne gutten har gjort er ganske drøyt.
|
|
|
#45 |
|
Mother of Dragons
|
Det er kjempedrøyt. Men det er en ting å innse at unger som faktisk havner innenfor normalen kan gjøre drøye ting, en helt annen ting å sitte som voksen person og si at en syvåring har gjort noe så sykt at det på et eller annet vis er noe feil på barnet. Ærlig talt.
|
|
|
#46 |
|
Multitaskingmaniac
|
Siden du siterer meg, mener du da at jeg sier det er noe feil på barnet? Jeg sa kun at det han gjorde var drøyt og ikke er innenfor "noe barn bare gjør". Da mener jeg at det ikke er normalt at barn slår ihjel dyr og gir det som mat til andre dyr.
|
|
|
#47 |
|
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
Jeg mener i hvert fall at noen bør sjekke om det er noe feil med barnet.
|
|
|
#48 |
|
Mother of Dragons
|
Siden jeg sa i et innlegg at dette er noe et normalt barn kan gjøre og Iset sa at hun var uenig og du skrev at du var enig med Iset, så tolket jeg det som at du mente at dette ikke er noe et normalt barn kan gjøre, ja. Om det var feil så beklager jeg det.
Du mente "normalt" som i "vanlig"? Det er det vel åpenbart at det ikke er all den tid at det har skjedd på den andre siden av kloden og man får vite det her.
|
|
|
#49 |
|
Multitaskingmaniac
|
Det er vel ytterst få i denne tråden som sier at barnet er sykt? Utenom en kommentar om noen kan være født psykopat sier de fleste at selve handlingen var drøy og at barnet på en eller måte må få en konsekvens.
|
|
|
#50 |
|
Leser
|
Jeg synes dette er en interessant tanke. Ikke akkurat i dette tilfellet. Jeg må si at jeg er lite interessert i hva som er skjedd i dette spesifikke tilfelle. (Jeg må bare si at jeg tenker på oppslag på Dagbladet nett hvor en mor hadde spikret fast barnet sitt i gulvet via føttene. Om hvor grusom og sadistisk moren var. Senere viste det seg jo at moren var psykotisk. Jeg stoler omentrent like mye på nett-avisene som på Judas.)
|
|
|
#52 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Det der kommer jeg aldri noensinne til å forstå. Helt tragisk at det fremdeles pågår, i 2008!
|
|
|
#53 |
|
Gjør så godt som jeg kan.
Sv: Syvåring brøt seg inn i dyrehageJeg synes fortsatt at det er en syk sak. |
|
|
|
|
|
#54 |
|
Palliasjonsnurse
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Syvåring brøt seg inn i dyrehageTragisk sak.
|
|
|
#56 |
|
Palliasjonsnurse
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
#57 |
|
By the Sea
|
I min verden er det ikke noe motsetningsforhold mellom å bruke litt tankevirksomhet på å forstå hvorfor noe skjer og det at en handling får konsekvenser. Tvert i mot, vil jeg påstå. Å sette handlingen i riktig kontekst gjennom å forstå barnets bakgrunn/psyke/emosjoner/omgivelser etc. er avgjørende for å sette riktig konsekvens i verk.
|
|
|
#58 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sørlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Så enig,så enig. |
|
|
|
|
|
#59 |
|
Ringskrømt
|
Ja, jeg uttaler meg veldig bastant, en sjuåing er i stand til å se forskjellen på rett og galt. Men du må gjerne være uenig. |
|
|
|
|
|
#60 |
|
Ringskrømt
|
Jeg synes vi bør ha i tankene at mange uttaler seg i litt sjokktilstand. Min første tanke var nemlig å hive ungen etter, det betyr ikke at jeg faktisk ville gjort det. |
|
|
|
![]() |
|
|