Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Katten min er ikke frisk ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-11-08, 00:55   #1
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Katten min er ikke frisk og hyler av smerte!

Jeg ville også ringt dyrlegen og sagt at jeg ville få sett på det med en gang.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-08, 01:00   #2
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Balanse, her.

Jeg ville også ringt dyrlegen og sagt at jeg ville få sett på det med en gang.

Jeg har jo ringt og hun ville jo jeg skulle se det ann til i morgen. Er ingen andre i distriktet som har døgnvakt.

Gammel 03-11-08, 01:10   #3
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Misteri, her.

Jeg har jo ringt og hun ville jo jeg skulle se det ann til i morgen. Er ingen andre i distriktet som har døgnvakt.

Ring igjen....

Vi har mistet en katt fordi vi har fått beskjed om å se det ann, katten kom inn her og så litt fjern ut, men ble med meg i senga, om morran så våkner vi av at katten detter ut av senga og sjangler bortover gulvet, ringer dyrlegen og får komme, den har hjernerystelse, har en liten svart flekk på ryggen, som så ut som olje så den var sansynligvis påkjørt, men dette ville gå bra sa dyrlegen, han trengte bare en uke med ro, vel etter noen timer ringer vi dyrlegen igjen fordi den fikk kramper, men det var normalt, kunne ringe om det fortsatte lenge, ringer en gang til, men siden krampene ikke var store så skulle vi se det ann, for dette gikk sikkert bra, men så fikk den større kramper og vi ringer på nytt og sier at nå kommer vi ned med han uansett, og han sa det var greit da, for han kunne legge den i narkose for da ville det gå bra, han døde på vei til dyrlegen..

Gammel 03-11-08, 09:18   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mor til 4, her.

Ring igjen....

Vi har mistet en katt fordi vi har fått beskjed om å se det ann, katten kom inn her og så litt fjern ut, men ble med meg i senga, om morran så våkner vi av at katten detter ut av senga og sjangler bortover gulvet, ringer dyrlegen og får komme, den har hjernerystelse, har en liten svart flekk på ryggen, som så ut som olje så den var sansynligvis påkjørt, men dette ville gå bra sa dyrlegen, han trengte bare en uke med ro, vel etter noen timer ringer vi dyrlegen igjen fordi den fikk kramper, men det var normalt, kunne ringe om det fortsatte lenge, ringer en gang til, men siden krampene ikke var store så skulle vi se det ann, for dette gikk sikkert bra, men så fikk den større kramper og vi ringer på nytt og sier at nå kommer vi ned med han uansett, og han sa det var greit da, for han kunne legge den i narkose for da ville det gå bra, han døde på vei til dyrlegen..

Helt utrolig ... Det er helt horribelt at man ikke blir tatt på alvor, jeg kjenner jeg får lyst til å skrike! Nei, man må rett og slett være frekk og KREVE at dyrlegen ser på dyret. Det samme gjelder jo på sykehus og legevakt. Står man ikke på og er frekk i trynet, risikerer man tragiske utfall!

Gammel 03-11-08, 09:42   #5
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv

pippimamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Stakkars pus. Håper det er noe veterinæren kan fikse. Det høres ille ut og jeg syns det er sjokkerende at du ble bedt om å se det an når du fortalte veterinærvakten hvor syk pus var.

Lykke til idag og god bedring til katten.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-08, 09:55   #6
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Åh, stakkars pusen din. Helt tydelig at dette er smerter, og ikke noen rare pubertetsfakter iallefall.

Kan det være en oppbluss av infeksjonen fra i sommer?
Har hun feber, dvs er veldig varm på snuten?
Min katt holdt på å dø av betennelse i bukspyttkjertelen. Det var helt grusomt å se han sånn. Men jeg stod på for å få 2 forskjellige antibiotikakurer, og krevde at han skulle tas hånd om. Han ble inneliggende i 1 døgn for antibiotika intravenøst (og siden piller). Katten vår var redd og aggressiv, og prøvde å bite dem. Da insinuerte de at det kanskje var like greit å avlive den, siden han var en "biter". Det gjorde meg rasende, selvsagt skulle alt gjøres for å redde ham.

Uansett - pusen din må få tatt ultralyd (evt røntgen) og blodprøver for å se hva som er i veien. Godt at hun har spist litt iallefall.

Og det er riktig at katter som er redde/har smerter ofte maler - for å berolige seg selv...

Lykke til!

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-08, 11:28   #7
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Da ligger hun i buret og jeg er på tur inn til dyrlegen med henne. Hun er fortsatt slapp og hylte da jeg løftet henne opp i buret. Hun har spist litt og det er jo bra håper jeg. At hun fortsatt tar til seg mat. Nå har hun nå spist dobbelt opp en hva normalt er bestandig, så matvett har hun da.

Håper de finner ut av det og at det går ann å fikse. Kommer med oppdatering etterpå.

Takk for gode ord og råd fra dere alle, er kjempevondt å se henne ha det slik.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:55.