Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Å snike i køen i butikker

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-12-08, 15:35   #11
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å snike i køen i butikker

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Men jeg husker en gang vi skulle ut og fly og det var kjempelang kø til bag-drop og jeg stod i køen ved siden av en fantastisk bergenser. Når det kom folk som skulle snike, sa han fra helt tydelig, "Hæi duu! Køæen staRteR længeR bak!" Og ofte så lot folk som at de ikke hørte etter og da fulgte jeg opp "Du! Jeg så du hørte beskjeden, det er bare å høre etter. Still deg bakerst."

Så tøff du er.... jeg er hun som bare står der til det blir min tur. Det straffer seg - ofte blir 10 stk som kommer etter meg ekspedert før meg. Det som er ekstra bra er den flokkulturen som er foran enkelte kasser. Så står man der da, kanskje 3 stk. Ingen klar kø. Så blir førstemann ekspedert. Og mens man venter på det, stiller det seg nye mennesker på den andre siden av vedkommende, og nye mennesker bak der igjen. Og vips er det en liten kø av mennesker som har kommet til lenge etter meg... og da kan man fort få beskjed om at køen dessverre går i den andre retninga. Da blir selv jeg litt .

Jeg har forresten blitt beskyldt for å snike på bussen også ... Jeg skulle vente på bussen et fremmed sted i Oslo, husker ikke hvor. Fra før sto det to eldre damer i leskuret. Jeg, som ikke visste når bussen skulle gå, kom gående bortover veien og gikk forbi de to damene for å se på bussruta. Og ble glad da jeg så at det skulle komme en buss om to minutter, så jeg stilte meg opp for å vente. Da begynner den ene kjerringa *unnskyld* å si til den andre at "det er så typisk at folk som kommer etter andre til stasjonen later som de skal se på ruten for å komme forbi køen og stille seg opp først". *hvilken kø* tenkte jeg. Damen henvendte seg til meg og gjorde meg oppmerksom på at det er vanlig folkeskikk at de som kommer først til stasjonen først får velge sitteplass på bussen. Jeg ble vel så perpleks at jeg ikke sa noe, men for meg er det da virkelig en selvfølge på bussen å la eldre damer sette seg på bussen før meg. Det er en slik opplevelse som gjør at man blir litt mindre opptatt av å vise eldre mennesker respekt. Har flere historier om uforskammede eldre, men stopper her.

Katta er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:14.