Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Å snike i køen i butikker

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-12-08, 16:42   #11
safran
saftig

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å snike i køen i butikker

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

"Er ikke du litt for gammel til å drive å snike i køen på det viset der?" presterte jeg å si, loud and clear, til en dame med blått hår og revepels på et postkontor, en gang i studietiden.

Det hjalp.

Fantastisk!

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Om noen sniker i køen og jeg blir irritert av det, så sier jeg i fra. Men jeg synes det er rart hvor sjelden folk sier i fra egentlig, spesielt på Østlandet er folk passiv-aggressive.

Men jeg husker en gang vi skulle ut og fly og det var kjempelang kø til bag-drop og jeg stod i køen ved siden av en fantastisk bergenser. Når det kom folk som skulle snike, sa han fra helt tydelig, "Hæi duu! Køæen staRteR længeR bak!" Og ofte så lot folk som at de ikke hørte etter og da fulgte jeg opp "Du! Jeg så du hørte beskjeden, det er bare å høre etter. Still deg bakerst."

Det resulterte jo selvfølgelig bare i at folk prøvde å snike seg inn i køen litt lengre bak oss, men det var jo ikke mitt problem, så det bryr jeg meg ikke om.

Du er sannelig flink! Jeg tør ikke sånt, jeg. Men så er jeg østlending, da.

Jeg har forøvrig jobbet i butikk for noen år tilbake, og opplevd mye rart. Jeg ble for eksempel utskjelt opp og i mente av ektefellen til daværende justisminister. Hvorfor? Fordi han toget inn fra bakerst i køen da jeg kom for å åpne ny kasse for å ta unna køen. Jeg hadde henvendt meg til nummer to i køen og vist henne vei da dusten kom foran. Da jeg sa at han nok var etter denne damen i køen ble det månelyst. Det var ikke veldig hyggelig å oppleve at hele butikken fikk med seg kraftsalven om hvor udugelig jeg var. Han fremstilte det som om jeg hadde vært aldeles ufordragelig og trampet på ham som stakkars kunde. Dust.

Og så fordrar jeg ikke folk som prøver å snike i rushen. Da legger jeg meg på bakskjermen til bilen foran og viker ikke en tomme.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:03.