Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Gaza

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-01-09, 11:06   #11
Rug
Det er bare en fase

Rug sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gaza

Jeg tror de fleste er enige i at så langt vi vet er Mads Gilbert virkelig en modig mann, en dyktig kirurg og at han føler en stor smerte ved det han ser. Det han forteller er virkelighetsbilder som er ustyrtelig viktig at noen har mulighet til å formidle, slik at vi ikke lar oss bli likegyldige.

Men jeg har forsøkt å følge litt med på andre kanalers nyhetsformidling, og flere ganger har det Gilbert har rapportert stått i kontrast til det andre forteller. Jeg så en rapport fra et sykehus i Israel, der sivile fra begge sider ble behandlet. En liten palestinsk gutt med muskelsvinn ble fraktet til spesialbomberom. Problemet var at de måtte evakuere hele sykehuset, fordi palestinske raketter kom stadig nærmere - de hadde hatt et par på parkeringsplassen. Det rimer ikke med at det ikke finnes medisinske tilbud til palestinere i det hele tatt. At det er langt vanskeligere tror jeg nok, men jeg kan ikke la være å tenke at Gilbert ikke har noen interesse av å formidle noe som helst positivt fra Israelsk side. Han er dog ingen reporter, så det er mye forlangt at han skal være objektiv, men jeg synes det er leit at det er den eneste stemmen mange nordmenn hører. Jeg er overbevist om at mange ikke vet hvem han er og hva han vil. Hans sannhet blir den eneste sannheten, og jeg tror ikke et øyeblikk på at den speiler virkeligheten riktig.

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:41.