|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#161 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Gaza
Og folk som flykter til Israel blir skutt av Hamas på veien. |
|
|
|
|
|
#162 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: GazaNordmenn som er i Palestina skulle bli sluppet ut derfra avIsrael, men de turde ikke dra til grensen. Det sier vel litt om hvordan situasjonen er der.
|
|
|
#163 |
|
Deltidsmamma
|
Palestinere drept av Israel = ramaskrik Sist redigert av bønna : 06-01-09 kl 10:03. |
|
|
|
|
|
#164 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Medlem siden: Sep 2006
No synest eg du er temmeleg usakleg. Det er ingen tvil om at Hamas driv med mykje dritt, og det har heller ingen her nekta på. Det er jo dimensjonane i det Israel driv med som er så avskyeleg. Eg synest det er "litt" spesielt å bruke innlegg etter innlegg på å forsvare det Israel som stat driv med no gjennom å peike på at ein terrororganisasjon også drep nokre menneske. |
|
|
|
|
|
#165 |
|
Det er bare en fase
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: GazaJeg tror de fleste er enige i at så langt vi vet er Mads Gilbert virkelig en modig mann, en dyktig kirurg og at han føler en stor smerte ved det han ser. Det han forteller er virkelighetsbilder som er ustyrtelig viktig at noen har mulighet til å formidle, slik at vi ikke lar oss bli likegyldige. |
|
|
|
|
|
#166 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Det fins jo fleire palestinerar enn dei som bur på Gaza-stripa. Men på Gaza-stripa er det eit stadig dårlegare helsetilbud, og grensene er så lukka at ein ikkje kjem inn med meir humanitær hjelp. Det står meir t.d. her. |
|
|
|
|
|
#167 |
|
Deltidsmamma
|
|
|
|
|
|
|
#168 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Eg synest ikkje dine innlegg er plagsomme fordi eg vil ha ein "Israel er grusom"-tråd. Eg synest dei er plagsomme fordi dei i denne konteksten forsvarar ein uforsvarleg masakrering av sivile palestinerar på Gaza-stripa. Eg er ingen skylapp-palestinavenn, og ser absolutt at det er fleire ting som spelar inn i "det store bildet", men den bakkeinvasjonen som skjer no synest eg ikkje kan forsvarast på noko vis. Ikkje i det heile tatt. Og det skremmer meg at det fins folk som meiner at den kan det. |
|
|
|
|
|
#169 |
|
Deltidsmamma
|
|
|
|
|
|
|
#170 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Ut frå den retorikken eg har hørt frå Israelske myndigheiter så er dette ikkje noko dei gjer med vemod fordi dei ikkja har anna val. Dette er eit forsøk på å knuse og kue all motstand. Israel har eitt av dei mest moderne militæra i verda og dei har verdas einaste supermakt i ryggen. Det som skjer no er ein rein og skjær maktdemontrasjon. Kva var det bina skreiv tidlegare? Eg hugsar ikkje ordrett, men det var noko i retning av at ein som minoritetar bør lære å ikkje irritere dei som er større... |
|
|
|
|
|
#171 |
|
Deltidsmamma
|
Det er bare å demontrere. Men det blir bare dumt om du skyter raketter på politi og sånt. |
|
|
|
|
|
#172 |
|
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Hvor har Bondevik uttalt seg? finner ikke i aviser...
|
|
|
#173 |
|
Jag har ju hjärna.
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: på pendlertoget
![]() |
Vi er flere som synes det er synd at Gilbert og Fosse er de eneste stemmene vi hører i dag. Men hvorfor er de det? Det er jo ikke slik at de selv har organisert dette informasjonsmonopolet for å gagne sine politiske interesser.
|
|
|
|
|
|
#174 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: GazaAlfa: Det er LITT mer enn "irritering" som foregår fra palestinerne! De er et hundset og undertrykket folk, men de har også store ressurser i ryggen når det gjelder våpen og ammunisjon. Og det er altså ikke mer hermetisk lukket enn at man får inn enorme mengder. Nok til å drive storstilt rakettutskytning mot sivile mål i Israel. Nok til å terrorisere palestinere med andre synspunkt. Nok til å styre Gaza med våpenmakt. Og på Vestbredden nok til å skyte raketter mot bosetternes skolebusser fulle av barn.
|
|
|
#175 |
|
Hogger i stein
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: GazaUlvefar inviterte ikke til debatt, men siden det var "så mange over gjennomsnittet skriveføre" her, så kunne vi skrive leserbrev og kronikker. Jeg gjorde det før oppfordringen, og skal ikke gjengi det her. |
|
|
|
|
|
#177 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: GazaI tillegg så kan man vel ikke kjøpe en eneste bit elektronisk utstyr som ikke inneholder israelsk teknologi?
|
|
|
#178 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
|
|
|
|
|
|
#179 |
|
Jag har ju hjärna.
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: på pendlertoget
![]() |
Sv: GazaDet er godt å vite at en fredsprisvinner uttaler seg så balansert og diplomatisk i denne saken. |
|
|
|
|
|
#180 |
|
Det er bare en fase
Sv: GazaUten å ta bort det vanvittige i at barn dør og at det var en sleivete uttalelse (dersom det er oversatt presist), kan det ikke finnes noe i det han sier? At Hamas bruker barn og kvinner som skjold for seg selv og utstyret? Dersom det stemmer at noen/mange palestinske barn vokser opp med et verdensbilde som tilsier at Israel og innbyggerne der skal utslettes (i tillegg til hatet de naturlig nok uansett ville følt), og at det er en ære å dø for saken, kan det forklare noe? |
|
|
|
![]() |
|
|