Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Snåsamannen II (undersøkelse)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Se resultatene: Tror du at Snåsamannen kan helbrede mennesker?
Jeg tror mannen har helbredende evner. 84 39,62%
Jeg er åpen og interessert og vil vite mer. 50 23,58%
Jeg klarer overhodet ikke å tro på dette, og er overbevist om at dette er oppspinn og innbilning. 47 22,17%
Jeg kjenner noen som har fått hjelp fra Snåsamannen. 17 8,02%
Jeg er fryktelig skeptisk, men vet for lite om dette. 50 23,58%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 212. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-01-09, 00:18   #9
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Snåsamannen II (undersøkelse)

Esme: I en sak der det foreligger flere relevante bevis, ville jeg selvsagt stolt mer på dem enn om en synsk person hadde sagt noe annet.

Men om det var 3 mistenkte uten noen som helst form for bevis, og en anerkjent (eks. Joralf) klarsynt person var hentet inn og satte seg på saken og dermed "så" (på sin måte) at det var mistenkt nr 2 som var gjerningsmannen - da hadde jeg nok trodd på ham, men 100 % sikker kunne jeg ikke vært.

Opprinnelig lagt inn av esme

Jeg hadde ikke stolt på min selvopplevde følelse av en healer, for jeg vet at menneskesinnet er ikke til å stole på, og derfor er det så viktig med studier.

Jeg vet også at menneskesinnet ikke er til å stole på, men man skal heller ikke undervurdere en eventuell sjette sans/overutviklet persepsjon/magefølelse eller hva man velger å kalle det. Til tross for at det ikke foreligger veldokumenterte forskningsresultater.

Om Snåsamannen lar seg teste, og det får "uheldig utfall" - noe mer kan jeg ikke si, for jeg vet ikke ennå hvordan en slik test skal gjøres i praksis - jeg ville ikke trodd mindre på hans evner. Fordi jeg har sett en rekke intervjuer med mannen, lest flere intervjuer og har møtt 2 barn som helt plutselig har blitt friske av sine alvorlige sykdommer (jeg kan ikke utdype dette). Og fordi jeg tror at når man skal bruke sine evner på denne måte, tror jeg det er svært vanskelig å bevise dem under press, i forskningsøyemed. For det vil jo være et enormt forventningspress i et slikt forsøk. (Og jeg skjønner godt Gjerstad som ikke ønsker å delta i noe sånt. Han har helbredet folk i 50 år, har blitt gammel og sliten)

Dette siste punktet er såklart også det fornekterne humrer megetsigende av.

Men jeg tror klart at med tid og stunder kommer det stadig fler bevis på disse "overnaturlige", mellommenneskelige kreftene. Vi må bare lære og erfare mer. Og kanskje de kan forklares på en slik måte at både hardcore-skeptikerne og de åpne blir enige.

Vel, jeg drømte meg litt bort da jeg skrev den siste setningen. Må visst hoppe til køys.

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:57.