|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
| Se resultatene: Tror du at Snåsamannen kan helbrede mennesker? | |||
| Jeg tror mannen har helbredende evner. |
|
84 | 39,62% |
| Jeg er åpen og interessert og vil vite mer. |
|
50 | 23,58% |
| Jeg klarer overhodet ikke å tro på dette, og er overbevist om at dette er oppspinn og innbilning. |
|
47 | 22,17% |
| Jeg kjenner noen som har fått hjelp fra Snåsamannen. |
|
17 | 8,02% |
| Jeg er fryktelig skeptisk, men vet for lite om dette. |
|
50 | 23,58% |
| Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 212. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#181 |
|
Bedreviter
|
Sv: Snåsamannen II (undersøkelse)
Sånn helt uavhengig av Snåsamannen, så vil jeg si at dersom en person jeg ikke kjenner personlig forteller meg tre fantastiske ting om seg selv ("Jeg er forfatter av suksessrike bøker. Jeg har vunnet flere millioner i lotto. Jeg har jobbet for Leger uten grenser i 20 år.") og det viser seg at to av dem er helt feil, så vil jeg ganske sikkert avskrive den tredje som oppspinn eller fri fantasi også. Og det enda alle de tre påstandene over beviselig er mulig – i motsetning til helbredende hender og synskhet. |
|
|
|
|
|
#182 |
|
Twinsouls
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sørlandet
![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg legger ikke hendene mine på direkte på huden jeg hoder dem en 5/10 cm over. det er vanskelig å forklare men jeg kjenner en slags varme stømme ut av håndflatene,ikke sånn som når en legger hånda direkte oppå huden. Det er ikke noe overnaturlig med det ,det hele er jo energier
|
|
|
#183 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Tror nok at jeg hadde blitt litt mer skeptisk, ja. Men siden jeg nå altså har tilbøyeligheten til å "tro, " kan det noke hende at jeg hadde lurt litt på om han ev. ble stressa av å være på TV/settingen. Hadde ikke nok ikke tatt det for et endelig bevis i dette tilfellet, men skeptikeren i meg ville nok vokst litt. Har lyst til å stille spørsmålet tilbake til deg: Hvis han hadde greid å vise evnene sine på Schrødingers katt, ville det ha gjort noen forskjell i din oppfatning.
Det med de varme hendene er vel kanskje det minst oppsiktevekkende med Gjerstad. Kom igjen når du kan spotte skjeve hornhinner på 40 mils avstand...Da blir jeg imponert, da. Sist redigert av rine : 07-01-09 kl 17:07. |
|
|
|
|
|
#184 |
|
Mother of Dragons
|
Om forsøket hadde vært ordentlig designet og utført, så hadde det endret oppfatning ja. Det forsøket som det blir referert til og som ble gjort i 2004 gikk ut på at han skulle helbrede en familie. I følge boken så visste familien altså hvem han var og før de gikk inn så hadde Gjerstad sagt noe ala (jeg har ikke boken her, så det blir etter hukommelsen) "Om dette ikke virker så er de 50 årene jeg har jobbet med dette forgjeves" eller noe sånt.
Ja, jeg ser den og det har du rett i. Jeg vet ikke helt hvorfor jeg synes det er rarere å tro på "fjernhealing" enn "lokalhealing". Jeg tror kanskje fordi jeg skjønner lettere at noen kan tenke at noen har "stråler" eller "krefter" som ikke er målbare i hendene, og dermed kan virke lokalt. At noen kan tenke at kreftene virker på avstand, over telefon, synes jeg er liksom hakket mer vanskelig å tro på.
|
|
|
#185 |
|
Bedreviter
|
Varme hender er langt fra det mest oppsiktsvekkende ved meg heller. :forsikrer: Og jeg kan spotte en sjarlatan på 40 mils avstand. Det må vel telle for noe. |
|
|
|
|
|
#186 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Spotter jeg en vantro? |
|
|
|
|
|
#187 |
|
Teller ned
Sv: Snåsamannen II (undersøkelse)Jeg har også veldig varme hender, og føtter, det samme hadde mormor. Jeg får stadig vekk kommentarer på dette, når jeg håndhilser på fremmede osv. Storesøster vil gjerne at jeg skal ta på magen hennes når hun har vondt, det går over da sier hun. Da jeg jobbet som frisør, hadde jeg en kunde med "kronisk" hodepine, men når hun var hos meg og fikk hodebunn- og nakkemassasje, slapp hodepinen. Det betyr IKKE, at jeg har noen healende egenskaper. Varme er behagelig og gir smertelindring på en vond mage og stive muskler, litt omsorg hjelper også godt. Hendene mine utstråler også så mye varme at jeg ikke trenger å være nær huden for å kjenne varmen. Helt normalt i vår familie og ingen av oss kan skryte av noen spektakulære egenskaper. |
|
|
|
|
|
#188 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Snåsamannen II (undersøkelse)Jeg har faktisk hatt en intens og "overnaturlig" opplevelse en gang. Det var på flyet fra Geneve, og mannen ved siden av meg spurte helt plutselig om jeg hadde vondt i venstre kne. Mens han snakket, fikk jeg mer og mer vondt, til slutt var det en temmelig intens verking. Så helbredet han meg. Uten å ta på meg i det hele tatt, bare gjennom å snakke.
|
|
|
#190 |
|
representert
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg tror at det er mulig å kunne det som Snåsamannen sier at han kan, men jeg vet det ikke, for jeg har ikke vært hos han.
|
|
|
#191 |
|
Med & uten trylleformel.
|
Signerer helhjertet!
|
|
|
|
#192 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Snåsamannen II (undersøkelse)Magefølelsen? I en jury? Hva med beviser og prosedyrer?
|
|
|
#193 |
|
Teller ned
Sv: Snåsamannen II (undersøkelse)Bruke magefølelse i en jury? Hvordan skulle det foregått? Alle beviser tilsier at personen er uskyldig, men magefølelsen sier noe annet, så putt vedkommende bak lås og slå? Sist redigert av Benzo : 11-01-09 kl 19:38. |
|
|
|
|
|
#194 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Snåsamannen II (undersøkelse)@Amelie og Turi: Men hadde utfallet av et forsøk hatt noe å si for dere?
|
|
|
#195 |
|
representert
Når en sitter og hører på beviser, så får en en magefølelse av hva en tror.
|
|
|
#196 |
|
representert
Utfallet av hvilket bevis? Jeg har fått bevis, og trenger ikke å bevises noe som helst.
|
|
|
#197 |
|
strikker
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Der har jeg blitt lurt mange ganger.
|
|
|
#198 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Snåsamannen II (undersøkelse)Jeg vet at magefølelse blir påvirket av en rekke faktorer som er helt upålitelige. Det er derfor f.eks. psykopater lurer så mange så lenge. Derfor lytter jeg bare til magefølelsen når alle andre faktorer har blitt gjort opp.
|
|
|
#199 |
|
representert
Det blir jeg veldig sjelden serru, det er heller når jeg overhører magefølelsen jeg driter meg ut. Når noen forteller at denne her er så grei og fin og flott, og jeg ikke hører på magen..
|
|
|
#200 |
|
representert
Tror kanskje en må øve litt på det, og stole på det en føler. Jeg har driti meg ut tidligere, fordi jeg ikke har stolt på magefølelsen/instinkt/vibber eller hva en kan kalle det. Ser jo ut som om det er sånn med deg og, fordi du stoler på den tilslutt.
|
![]() |
|
|