Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Mengder mat og vekt

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-01-09, 13:22   #11
Skvetten
Passiv

Standard

Sv: Mengder mat og vekt

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Hvis man mener Fedon er direkte farlig, tror jeg man har blandet kortene litt altså. Mener du Grete Roede også er farlig? Eller er det rett og slett det å ikke spise poteter og pasta som er farlig? Mat som i den store sammenhengen faktisk er ny for mennesket? Jeg skjønner ikke helt ... Jeg forstår mer hva dere snakker om om dere mener høyfett-lavkarbovarianter ala Skaldeman og ketolyse, selv om jeg er uenig.

Beklager jeg se at jeg blander litt, Iset. Så en korrigering her. Fedon er ingen ekstremist sammenlignet med slik jeg ser på Skaldeman. Alikevel er det vel hevet over enhver tvil at det ble inntatt karbohydrater siden tidenes morgen ved siden av kjøtt spiste man grønt for å overleve, særlig i magre tider.

Jeg mener at det er uheldig dersom man kutter ut alt av karbohydrater. Forskning har vist at det aller mest gunstige for et statistisk utvalg er å ha en balanse mellom karbohydrater/fett og proteiner. Når det er sagt vil aldri et statistisk utvalg kunne fortelle hva som er til det beste for akkurat deg. Når man øker inntaket av fett til høyder som får det til å svimle for de aller fleste må jeg si at jeg er enda mer skeptisk til dette.

Alikvel når det er sagt, er vel det viktigste at det som fungerer for en ikke nødvendigvis fungerer for en annen. Det jeg blir mest oppgitt over er den voldsomme mediefolkuseringen på disse nye spennende diettene som liksom skal være den eneste sikre vei til et liv med en slank kropp. Slik mener jeg definitivt at det ikke er.

Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:16.