Sv: Enig med han her?
Opprinnelig lagt inn av Electronica, her.
Jeg mener at fra 18 mnd er det givende, men før det så ville nok mange hatt det bedre hjemme. Når jeg ser de små sitte der i snøen i barnehagen eller gå i flokk etter en ansatt som er ute, så ser det ikke alltid så veldig koselig ut. Det synes for mange til at du kan gi nok tid og omsorg til hver enkelt.
Har ofte sett slike tilfeller, og det gjør vondt å se. Barn som har falt og slått seg, men må vente på hjelp osv. Selv om de har det mye moro også, så tror jeg småbarn under 2 år stort sett har det bedre med 1-1 kontakt med mor eller far (eller annen nær omsorgsperson) men det fordrer at man fyller behovet for å komme seg ut og oppleve noe annet enn det som skjer innenfor husets 4 vegger. Ellers er det en reell fare for at mor/far og barn blir smårare.
Vi går på turer, i åpen barnehage, storsenteret, på kafè eller bare en liten tur på butikken - også skal det jo soves. Jeg jobber deltid og er takknemlig kontantstøttemottaker, og vet at jeg er heldig som har denne muligheten.
Uansett - ang små barn i barnehage, det er klart det er forskjell på de små, noen takler det mye bedre enn andre. Men generelt: færre barn pr voksen og helst kortere dager.
Og JA til 6-timers arbeidsdag til alle småbarnsforeldre!