Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Overskrift eller innhold, hva er viktigst?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-02-09, 22:01   #1
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overskrift eller innhold, hva er viktigst?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Nå sutrer du.

Men godtar du mer eller mindre sutring fra torsk enn fra Skremmern?

Gammel 01-02-09, 22:03   #2
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Men godtar du mer eller mindre sutring fra torsk enn fra Skremmern?

Jeg er generelt langt mer enig med Torsk enn med Skremmern, så det sier vel seg selv. Selv om jeg syns disse woe me, you forgot to add the men greiene hans begynner å bli litt kjedelige. Veldig morsomt første, andre, til og med tiende gang. Men nå begynner iallfall jeg å bli litt mettet.

Gammel 01-02-09, 22:06   #3
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1283
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er generelt langt mer enig med Torsk enn med Skremmern, så det sier vel seg selv. Selv om jeg syns disse woe me, you forgot to add the men greiene hans begynner å bli litt kjedelige. Veldig morsomt første, andre, til og med tiende gang. Men nå begynner iallfall jeg å bli litt mettet.

Skal vi snakke om puling i stedet for?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 22:06   #4
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Selv om jeg syns disse woe me, you forgot to add the men greiene hans begynner å bli litt kjedelige. Veldig morsomt første, andre, til og med tiende gang. Men nå begynner iallfall jeg å bli litt mettet.

Det er jo ikke ment å være morsomt. Det er jo et viktig poeng, synes jeg også, at man prøver å demme opp for at det skal bli et totalt mammaforum her.

Gammel 01-02-09, 22:07   #5
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Selv om jeg syns disse woe me, you forgot to add the men greiene hans begynner å bli litt kjedelige. Veldig morsomt første, andre, til og med tiende gang. Men nå begynner iallfall jeg å bli litt mettet.

Nå har vi vel ikke diskutert den biten i dag? Jeg skjønner jo hvorfor folk tror det var mannebiten jeg ville flisespikke i den berømte tittelen, men jeg har jo vært åpen på at jeg så Skremmern-spøkelser på høylys dag? Det er forresten innmari vanskelig å forsvare seg mot sutrepåstander, det blir jo fort «Næhei, det gjorde jeg ikke så!» med sutrestemme.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 22:08   #6
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Akkurat der tror jeg mye av poenget er at det ikke er ment å være morsomt. Og at det er begrenset hvor mange ganger man synes det er morsomt å bli marginalisert selv. (Samme greia som med kvinner som synes det er irriterende å bli bedt om å sette på kaffen, eller hva det nå måtte være. Man kan synes det er greit én, to, tre ganger, men før eller senere blir man lei.) Hvis du blir lei av å se slike utsagn bli påpekt, er vel det først og fremst et tegn på at det er for mange slike utsagn, ikke på at de blir påpekt i for stor grad.

Gammel 01-02-09, 22:14   #7
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, her er hva jeg får for å forlate FP og istedet sitte på hekle- og strikkesider. Aha, min egen feil.

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg tror nemlig ikke at Esme ville fått det samme svaret som jeg fikk fra torsk. Ikke fra aC heller. Jeg nevner nick nå fordi jeg gjorde det i HI. Nå sier sikkert Esme at hun aldri i verden ville funnet på å skrevet en sånn overskrift og et sånt innhold, og det er sikkert sant, men vi reagerer på forskjellige ting, der du reagerer, reagerer ikke jeg osv. Jeg tror uansett at en del brukere får mer slækk enn andre, og det er ikke alltid basert på at de skriver feilfritt, men hvem de er.

Jeg er enig i det som står her og det er jeg temmelig fasinert over. (Jeg er ikke fasinert over at jeg er enig, jeg er fasinert over fenomenet. ) Jeg opplever det som overraskende, jeg har selv en masse folk her på forumet som jeg setter veldig stor pris på og respekterer, men jeg opplever det som om jeg reagerer likt når folk gjør rare ting. (Mulig det er selvinnsikt jeg mangler siden jeg oppfatte det slik.)

Jeg synes selv jeg sier i fra på ting jeg reagerer på, uavhengig av hvem som sier det, og dette med å gi folk man liker bedre enn andre mer slækk, opplever jeg som litt ... rart? Hvis det er det de sier man reagerer på, så må man da reagere uansett?

(Og til hovedpoenget: Spikk or not to spikk. Jeg selv er generelt sett lite interessert i språk, og liker best å konsentrere meg om hva folk mener - eller rettere sagt hvordan jeg oppfatter dem - heller enn å kommentere ordfeil, orddelingsfeil eller overskrifter. Det er mange som er veldig språkflinke her, jeg synes det er greit med rom for de som ikke er så språkflinke. Jeg tror jeg har sagt ofte i fra om det også, for det er aldri noen som spikker på meg - selv om jeg skriver utrolig mye rart innimellom. )

Gammel 01-02-09, 22:22   #8
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Ja, her er hva jeg får for å forlate FP og istedet sitte på hekle- og strikkesider. Aha, min egen feil.

Jeg er enig i det som står her og det er jeg temmelig fasinert over. (Jeg er ikke fasinert over at jeg er enig, jeg er fasinert over fenomenet. ) Jeg opplever det som overraskende, jeg har selv en masse folk her på forumet som jeg setter veldig stor pris på og respekterer, men jeg opplever det som om jeg reagerer likt når folk gjør rare ting. (Mulig det er selvinnsikt jeg mangler siden jeg oppfatte det slik.)

Jeg synes selv jeg sier i fra på ting jeg reagerer på, uavhengig av hvem som sier det, og dette med å gi folk man liker bedre enn andre mer slækk, opplever jeg som litt ... rart? Hvis det er det de sier man reagerer på, så må man da reagere uansett?

Jeg tror ikke det er selvinnsikten din. Jeg oppfatter deg som mye flinkere til å skille sak og person enn en del andre modder. Men nå er det vel ikke et poeng at moddene skal være mest mulig nøytrale heller da. Det som irriterer meg er når man gir uttrykk for at man er det.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 22:30   #9
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Men nå er det vel ikke et poeng at moddene skal være mest mulig nøytrale heller da. Det som irriterer meg er når man gir uttrykk for at man er det.

Jeg antar at det er meg du snakker om? Ikke paranoid ment, altså, men siden du snakker om "modder som ikke er him", liksom, og det stort sett er jeg blant moddene som har diskutert med deg i dag? Det er andre gang i kveld at du sier mer eller mindre rett ut at jeg forskjellsbehandler ut fra hvem jeg liker. Og hvis du mener at jeg gjør det i diskusjoner, så greit nok, det gjør jeg sikkert, så det skal jeg ikke krangle på - men hvis du mener at jeg gjør det som moderator, eller at dette er noe som påvirker hvordan jeg gjør moderatorjobben, så synes jeg det er litt ubehagelig og skulle ønske du kunne være mer konkret.

Sånn ellers så er det klart det ikke er et poeng at moddene skal være "nøytrale". Moddene er alminnelige brukere som mener forskjellige ting, som deltar i diskusjoner de er interessert, og som liker noen og misliker andre. De gangene noe gjøres av en av oss i egenskap av moderator, er det etter diskusjon med de andre moddene, så det spiller ikke så veldig stor rolle akkurat hvem av oss det er som gjør det som konkret gjøres. (Dette avsnittet legger jeg bare til for å opplyse litt om hva det vil si å være modde, sånn i tilfelle noen skulle tro at jobben f.eks. går ut på å være helt nøytral i alle diskusjoner.)

Gammel 01-02-09, 22:38   #10
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg antar at det er meg du snakker om? Ikke paranoid ment, altså, men siden du snakker om "modder som ikke er him", liksom, og det stort sett er jeg blant moddene som har diskutert med deg i dag? Det er andre gang i kveld at du sier mer eller mindre rett ut at jeg forskjellsbehandler ut fra hvem jeg liker. Og hvis du mener at jeg gjør det i diskusjoner, så greit nok, det gjør jeg sikkert, så det skal jeg ikke krangle på - men hvis du mener at jeg gjør det som moderator, eller at dette er noe som påvirker hvordan jeg gjør moderatorjobben, så synes jeg det er litt ubehagelig og skulle ønske du kunne være mer konkret.

Sånn ellers så er det klart det ikke er et poeng at moddene skal være "nøytrale". Moddene er alminnelige brukere som mener forskjellige ting, som deltar i diskusjoner de er interessert, og som liker noen og misliker andre. De gangene noe gjøres av en av oss i egenskap av moderator, er det etter diskusjon med de andre moddene, så det spiller ikke så veldig stor rolle akkurat hvem av oss det er som gjør det som konkret gjøres. (Dette avsnittet legger jeg bare til for å opplyse litt om hva det vil si å være modde, sånn i tilfelle noen skulle tro at jobben f.eks. går ut på å være helt nøytral i alle diskusjoner.)

Neida, du gjør en helt fin moderatorjobb- og har hjulpet meg mange ganger. Thanks! I dag har du faktisk også innrømmet at du gir slækk til brukere alt etter hvem du liker og respekterer. Det har ikke jeg sett at du har gjort før nemlig. (Ikke som jeg har sett, men det er mulig jeg ikke har sett så veldig godt etter.) Og det var deg jeg siktet til, først og fremst, i skrivende stund kommer jeg bare på deg og him.
Jeg synes likevel him har et poeng i at dårlig oppførsel er dårlig oppførsel, uansett hvem som er avsenderen.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 22:45   #11
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Jeg må bare utdype litt om form og innhold og «spikking» – siden jeg er lingvist, er jeg jo fascinert av alle tre. Jeg vil altså hevde at mye såkalt «spikking» her på FP slett ikke handler om form, og i hvert fall ikke om «uviktige» detaljer. Tvert imot blir man ofte stilt til rette for hva det man faktisk har skrevet impliserer – om det nå er at man har vært upresis, har overgeneralisert eller at man faktisk har sagt noe som forutsetter en bestemt type holdninger som andre kanskje ikke er så begeistret for. Altså, man kan komme til å bli «tatt» for noe man ikke har sagt i klartekst, men som på en eller annen måte ligger under i det man faktisk har skrevet.

Jeg synes dette er fantastisk, og kan ikke forestille meg FP uten. So shoot me.

Det jeg har uthevet her synes jeg også er FPs store styrke. Å sette fingeren på slike ting er et tegn på intelligens, noe mange FP'ere heldigvis er godt utrustet med, og det hever debatter til et nivå jeg blir imponert over.

Men jeg er ikke enig i at det ikke i tillegg finnes unødvendig spikking som tar fokus vekk fra viktige saker. Kverulering kjeder meg sanseløst mye - enten det opptrer i forbindelse med form eller innhold.

Emneord
klassiker

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:12.