|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Overskrift eller innhold, hva er viktigst?
Idiotfilteret? Gud bedres - så nedlatende. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
|
Tja. Bruken av ordet "idiot" er jeg ikke helt med på jeg heller, men sånn realistisk sett er det jo et poeng å gjøre ting som må forstås så enkle som mulig. Det er bare at jeg ikke vet om det er så veldig viktig å tenke på denslags når man diskuterer på nett. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
© All rights reserved
|
Det spørs hvem man diskuterer med. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
|
Ja, men jeg synes fortsatt ikke det er noen grunn til å forenkle språk, argumentasjonsteknikk eller formuleringer for å tilfredstille andre hvis det ikke faller en naturlig å skrive sånn. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
flisespikker
|
Det er sant. Det virker på en måte enda mer irriterende og latterlig med et sviktende innhold når det er pompøst formulert. Men "piss" er ikke noe særlig uansett hvordan det er formulert - gode formuleringer hjelper ikke på dårlig innhold, men de gjør et godt innhold enda bedre.
|
|
|
#6 |
|
© All rights reserved
|
Men du skjønte hva jeg mente, ikke sant? |
|
|
|
|
|
#7 |
|
flisespikker
|
Ja, jeg trodde da det?
|
|
|
#8 |
|
Mother of Dragons
|
Jo, men noen ganger finnes det ikke ord som dekker et fremmedord og noen ganger så er det veldig forskjell hva folk skjønner av fremmedord også.
|
|
|
#9 |
|
© All rights reserved
|
Men det må da finnes en mellomting? Eller mener du selv at du skriver så nært opp til den tabloide VG-formen at det ikke finnes rom for noe i mellom? |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Mother of Dragons
|
Jeg skriver på et nivå hvor jeg bruker noe energi på å gjøre meg forstått, samtidig som at jeg bruker et språk som er "mitt". Snakker du generelt om FP, eller mener du at jeg skal endre skrivestil?
|
|
|
#11 |
|
© All rights reserved
|
Om du går tilbake til det første innlegget mitt, så tror jeg det står ganske greit der hva jeg mener.
Nei, jeg misliker ikke velformulert språk, akademisk språk eller synes det er negativt å ha en god formuleringsevne. Men jeg synes ikke alltid at innholdet står til formen og jeg orker ikke alltid (sjelden faktisk) å overanalysere mine egne eller andre innlegg for å skrive det jeg mener. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
© All rights reserved
|
Jeg snakker generelt om FP, men svarte deg da du først svarte meg. Du må selvfølgelig skrive som du vil for meg. :raus: |
|
|
|
|
|
#14 |
|
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Tror min ene norske statistikkbok kalte det samvariasjon? Men det er vel neppe noe bedre... (Gir bare færre treff på google...)
Si ikke det. Jobbet på ambulanse med en kar en gang som ikke visste hva en kanyle var før utpå tredje uka.
|
|
|
|
#15 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Korrelasjon: Forholdet mellom? Samvariasjon |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Curlingkone
|
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Mother of Dragons
|
Jeg vet ikke hva 007 mener helt med dette at man ikke skal bruke akademiske vendinger, men hun har jo et poeng da. Fagspesifikke uttrykk er jo sjeldent veldig egnet til å bruke i en mer offentlig debatt. Det er ikke noe poeng for meg å bruke umbilicus i stedet for navle når man ikke er i en debatt hvor bare helsepersonell deltar.
|
|
|
#18 |
|
Curlingkone
|
Selvfølgelig er det et poeng at man ikke akkurat trenger å bruke latinske navn på kroppsdeler, det finnes vel en mellomting her også? Det du nevner nå er jo rett og slett bare å bytte ut et eneste ord. Slik jeg forsto det som ble sagt så måtte både ord og vendinger forandres om man måtte snakke med noen som ikke har akademisk utdannelse. Så da misforsto jeg kanskje litt. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ja. aC vel jobber i lyd-bransjen, så det tyder vel på at rockere er noen forbannede ånssnobber. Eller at det er utrolig hva som kan misforstås, så hvis det er noe som må forstås av alle på en gang så kan det ikke sies tydelig nok.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities. Sist redigert av Ulvefar : 01-02-09 kl 23:46. |
|
|
|
![]() |
| Emneord |
| klassiker |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|