|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Politi med hijab?Slenger meg på det høh-et. Jeg ser virkelig ikke problemet, poenget er hvordan jobben gjøres, ikke personlig tro. Problemet er kun når troen påvirker hva barna får høre og jeg vil påstå at det er langt større sjanse for at en kristenfanatiker påvirker ungene enn en muslimfanatiker.
|
|
|
#2 |
|
Passiv
|
Sv: Politi med hijab?Jeg høh-er med. Kan ikke en muslim som bruker hijab undervise like godt i RL som f.eks en kristen? Det går vel an å ha like stor respekt for andres religion fordi om man er muslim, og viser det? Det blir ikke noe annnerledes enn om en kristen skulle hatt på seg et smykke med kors? |
|
|
|
#3 |
|
Deltidsmamma
|
Sv: Politi med hijab?Dere som mener det er greit med religiøse symboler, er det greit også med politiske og andre symboler/ting? Partimerker, fotballskjerf, "Boikott Israel"-buttons, "I love Israel"-buttons, alle mulige buttons? Hakekors for den saks skyld? |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Politi med hijab?Tja, som lærer synes jeg noe av dette er greit, men ikke alt. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Sv: Politi med hijab?Sitat:
|
|
|
#8 |
|
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
Sv: Politi med hijab?
Jeg finner ikke artikkelen, har søkt. Men jeg synes fortsatt han har et godt poeng. Benmurphy har også et godt poeng når det gjelder rasisme i politiet, og jeg tror en større andel av fremmedkulturelle ansatt som politi kan bidra til å dempe dette, men jeg er ikke sikker på at hodeplagg etc er til noen som helst nytte.
|
|
|
#9 |
|
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
Uten å ta stilling til saken forøvrig, synes jeg dette er et håpløst argument.
|
|
|
#10 |
|
Glamorøs
|
Nei, absolutt ikke. Jeg fant bare ikke artikkelen og prøvde å oppsummere (litt vel) kjapt. Men i dette tilfellet så vil jeg si at å være veldig gammeldags er dumt, akkurat som det var det når kvinner skulle inn i politiet.
|
|
|
#11 |
|
Absolut ateist
|
Det aller meste syns jeg er greit. Så lenge det er noe som ikke vises og samtidig skader andre. En hijab, et kors og et Vålerengaskjerf er alle generelle symboler, som kan brukes i alle lag, for alle mennesker. Hadde derimot man stilt opp med hakekors, så hadde jeg ikke satt pris på det, rett og slett fordi man da er gjennomsyret av en holdning som jeg anser som skadelig.
|
|
|
#12 |
|
Erfaren
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sitron, hvorfor tror du det er større sjanse for at en kristenfanatiker påvirker barna enn en muslim? |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Glamorøs
|
Nei, jeg syns ikke det nødvendigvis er det. Akkurat som de fleste norske kvinner ikke vil gå med på at å ta mannens navn ved giftemål er det.
|
|
|
#14 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Politi med hijab?Jeg har ikke bestemt meg for hva jeg synes om hijab og kvinneundertrykking. Det er forskjellige grader av hva som er akseptert tildekning, også i vår kultur. Og så lenge hijaben ikke er til hinder for livsutfoldelse innen rimelighetens grenser, ser jeg ikke helt problemet. Men jeg er altså usikker. Jeg har til sammenligning innfunnet meg med at det er OK at kvinner går med skjørt, selv om ikke menn gjør det, i vår kultur.
|
|
|
#15 |
|
Erfaren
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Politi med hijab?Synes du det er riktig å sammenligne et etternavn med et plagg som har som formål å dekke til kvinnen av hensyn til mannen, Glitterchick? |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Deltidsmamma
|
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Sv: Politi med hijab?Hodeplagg bryr jeg meg ikke så mye om. Men en polititjenestemann som ikke kan hilse på en av motsatt kjønn f.eks er for meg uakseptabelt. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Ferdig!
Jeg har tenkt litt på dette i denne sammenhengen her. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Glamorøs
|
Det tror jeg også. Men det gjelder jo kvinner i Politiet generelt.
|
|
|
#20 |
|
Yes, we can!!
|
Akkurat det syns jeg er et argument FOR å tillate hijab.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|