Sv: Politi med hijab?
Skremmern, jeg synes ikke de tingene du skriver henger sammen med de tingene jeg skrev. Jeg vet om mange som har oppfatningen at det finnes mye rasisme i politiet, jeg har fått med meg at det er mange andre som deler den oppfatningen, og jeg trodde det var ganske vanlig å være klar over at den oppfatningen finnes blant mange. I forbindelse med bl.a. Obiorasaken var jo dette mye oppe i media, og det har blitt sagt fra flere hold at antirasistisk arbeid er noe politiet trenger å jobbe med internt. Jeg ble overrasket over at du ikke så ut til å ha hørt om at en slik oppfatning finnes blant mange, og kom med et par eksempler for å underbygge det. Det er selvsagt vanskelig å "bevise" at mange mener noe, men jeg trodde som sagt akkurat dette var ganske velkjent. Når du så tilsynelatende avfeier eksemplene mine ved å si at det stort sett dreier seg om grupper som tror på væpna revolusjon og folk som sitter i fengsel, så skjønner jeg ikke helt hvor du vil hen, og tror ikke det har så mye for seg å fortsette akkurat denne sidedebatten.