Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Politi med hijab?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-02-09, 19:41   #11
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Politi med hijab?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Det blir et litt billig argument i en diskusjon å si at politiet har et imageproblem, for så å begrunne dette i at "mange" ser på dem som systematisk rasistiske.

Jeg kan ikke være enig i det - jeg mener at "mange ser på politiet som systematisk rasistiske" i stor grad betyr det samme som "politiet har et imageproblem". De par eksemplene jeg kom med (etter to minutters googling, så kanskje ikke de beste) er kanskje ikke de mest overbevisende for deg, men de er i alle fall eksempler på at en slik oppfatning finnes hos flere grupper, og jeg oppfattet deg som at det var det du ba om å få dokumentert. Med litt mer graving går det sikkert an å finne flere og/eller mer "etterrettelige" eksempler, men jeg tror ikke jeg tar den jobben nå. Jeg trodde det var såpass kjent at det er mange som opplever politiet som rasistiske (som ikke er det samme som å si at politiet generelt er rasistiske) at det skulle være ganske greit å nevne det i en diskusjon, særlig om man kommer med eksempler som underbygger det, men jeg tar med meg at det ikke ser ut til å være tilfelle.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:19.