|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Ustabil
|
Sv: Barn bør ikke begynne i barnehage før de er to år
Om leveringssituasjonen - min erfaring har vært at i stor grad er de ansatte i barnehager, uansett fagbakgrunn, samkjørte på "få foreldrene ut så blir alt bra". Foreldrene blir avfeid med at "barnet roer seg så snart du har gått", og all energi i garderoben brukes på å jage ut foreldrene - mens barnet ignoreres. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
This is normal!
|
Du må ha vært uheldig med barnehagene du har brukt. Min erfaring er motsatt. Jeg opplever at de ansatte (uansett fagbakgrunn) gjør det de kan for å få barna til å føle seg velkomne - hver dag. Jeg har aldri opplevd at mine har blitt ignorert eller at jeg har følt meg jaget. Tvert i mot.
|
|
|
|
#3 |
|
Ustabil
|
Noen enkelt-ansatte har vært hederlige unntak, av den typen som viser oppriktig omsorg og omtanke for barnet, og som tilpasser metoden etter det enkelte barnet. Husker en ped-leder vi hadde et par år (eller var det bare ett?) som var kjempedyktig på det. Hun visste akkurat hvilke barn som måtte avledes, hvilke som måtte trøstes, hvilke som måtte overtales, hvilke som skulle vinke, hvilke som måtte bæres inn og så videre. Når hun møtte oss om morgenen var det aldri noe problem. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Dette er uendelig langt fra slik vi har det i barnehagen vår. Jeg har fri hver onsdag. Snuppa velger allikevel alltid å gå i barnehagen. Da bruker jeg laaaaang tid på å levere. Jeg tar en kopp kaffe sammen med ungene mens de spiser frokosten sin. Jeg har gjentatte ganger blitt forsikret av de ansatte at de setter pris på at jeg involverer meg slik jeg gjør. Det har blitt tatt opp på foreldremøter at det er et eksempel til etterfølgelse for de som har anledning.
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|