Sv: Om å sende småsyke barn i barnehagen
Opprinnelig lagt inn av guniss, her.
Som regel blir vi informert av foreldre om det er noe som gjør at barnet kan kaste opp uten å være syk. Eller som får stikkpille pga et eller annet. Det handler om kommunikasjon. De tilfellene jeg refererte til var jo tilfeller som endte i videre oppkast i barnehagen, og økende feber utover formiddagen. Vi tar alltid det barna sier med en klype salt, men når vi setter det i sammenheng noen ganger så stemmer det også en del ganger.
Jeg har inntrykk av at de aller aller fleste ønsker å holde barna hjemme ved sykdom. Noen sliter med vurderingen og er usikere, andre ganger blir jo faktisk barn syke etter de kommer i barnehagen også. Men dessverre synes jeg at at tilfellene der det virker som om det er ok å sende de syk i barnehagen ikke har blitt færre. Det virker som om det er en forventning om at vi skal kunne gi et tilbud, uansett.
Nå jobber du i barnehage da, og får jo infoen.
Jeg lurte på hvordan andre foreldre vet alt om de andre barna i barnehagen?
Blir de fortalt at Per ble sendt med stikkpille i dag, Pål har kastet opp hele natta og Askeladden har så håpløse foreldre at de alltid sender han syk i barnehagen?
|