|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#161 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Om å sende småsyke barn i barnehagenSvarer igjen ut fra min barnehagehverdag. Oppdager jeg at barnet har en vannaktig dotur, vil jeg gjerne la tvilen komme barnet til gode - det kan være noe hun/han har spist som hun/han reagerer på. F.eks. får Storebror i seg et glass melk som ikke er laktoseredusert, kan han ha en tildels interresant mage.
|
|
|
#163 |
|
Passiv
|
Sv: Om å sende småsyke barn i barnehagenAltså, leste dere ikke linkien fra FHI?
|
|
|
|
#164 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Om å sende småsyke barn i barnehagen
Ok, så uansett hvor mange (få!) doturer det medfører, så er "tiss fra rumpa" diare og barnet må holdes hjemme i 48 timer? |
|
|
|
|
|
#165 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Om å sende småsyke barn i barnehagenMan kan ha omgangssyke uten oppkast. :smertelig erfart:
|
|
|
#166 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
Hos oss betyr det det, ja. :konstitusjonelt ingen tendens til løs avføring:
|
|
|
#167 |
|
Nå også i farger
Det har jeg erfart også, for mange år siden. Men da hadde jeg salmonella og jeg gikk ikke akkurat på do en gang for å si det sånn. |
|
|
|
|
|
#168 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Å hutte - salmonella har gubben hatt også, lure mannen spiste kyllingmiddag i en markokansk bakgård.
|
|
|
#169 |
|
Tankefull
|
Sv: Om å sende småsyke barn i barnehagenMin har jo mye løs mage og skal nå på sykehus for å testes litt.
|
|
|
#170 |
|
Kidding, right?
|
Sv: Om å sende småsyke barn i barnehagenDiare er vanntynn, hyppig avføring. Nok en gang kan man bruke tommelfingerregelen "Èn gang kan være en tilfeldighet, to ganger... well, too bad."
|
|
|
|
#171 |
|
Men først, kaffe!
Nei, og med eksembarn er det mye prikker her og der. |
|
|
|
|
|
#172 |
|
Er frisk!
|
Jeg har ansvaret for 25 elever. Mange dager er det slik at hvis jeg er borte, får min kollega ansvaret for 50 elever hele dagen. Det vil si en utslitt kollega, så godt som intet læringsutbytte for elevene og fullt kaos når jeg kommer tilbake. Da skal det skikkelig sykt og ikke småsykt barn for å være borte. Følger likevel reglene altså.
|
|
|
|
#173 |
|
søt
Sv: Om å sende småsyke barn i barnehagenVi er hjemme i dag. Han hadde 37.7 i morges, og jeg er ganske så sikker på at det er høyere enn vanlig normal temperatur. Denne gangen skal jeg huske å måle han når han er helt frisk og.
1. Lærer på VGS - må sette noen andre til å ha tilsyn/undervisning i timene mine. Skulle ledet et møte i dag, og har mailet heftig på morgenkvisten og delegert folk til å gjøre ditt og datt for meg.
|
|
|
#174 |
|
Det ordner seg alltid
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Om å sende småsyke barn i barnehagenGenerelt sett har jeg som regel at gutta skal ha en feberfri dag eller en dag uten oppkast/diaré før de drar i barnehagen igjen. Jeg vurderte allikevel å sende storebror i barnehagen i dag, selv om han kastet opp i går kveld. Han virket i ellers topp form. Men siden han ikke spiste noe til frokost og klagde over litt vondt i magen, så ble han hjemme. Nå sitte han og ser på NRK Super og jeg prøver å jobbe litt. |
|
|
|
|
|
#175 |
|
Erfaren nok
|
Som regel blir vi informert av foreldre om det er noe som gjør at barnet kan kaste opp uten å være syk. Eller som får stikkpille pga et eller annet. Det handler om kommunikasjon. De tilfellene jeg refererte til var jo tilfeller som endte i videre oppkast i barnehagen, og økende feber utover formiddagen. Vi tar alltid det barna sier med en klype salt, men når vi setter det i sammenheng noen ganger så stemmer det også en del ganger.
|
|
|
#176 |
|
Nå også i farger
Nå jobber du i barnehage da, og får jo infoen. |
|
|
|
|
|
#177 |
|
Hertuginne
|
Sv: Om å sende småsyke barn i barnehagenJeg vet i hvert fall ikke noe om de andre barna i vår barnehage, det holder de ansatte klokelig kjeft om. Men en gang lillesøster var småpjusk og jeg gav om at hun ble hjemme så kommenterte jeg spøkefullt at jeg kunne jo egentlig bare gitt henne litt paracet og latt henne gå i barnehagen, og det ansiktsutrykket som ped.leder fikk da var helt utrolig. Det tok noen sekunder før han forstod at jeg spøkte, og det var heller ikke noen tvil om at han har møtt foreldre som har gjort akkurat det.
|
|
|
#178 |
|
Passiv
|
Jeg vet ingenting om de andre barna i barnehagen, bortsett fra det treåringen forteller meg ("x var ikke i barnehagen i dag, for hun har fått vannkopper"). Jeg hadde reagert hvis barnehagepersonalet fortalte meg noe om konkrete barn. Men jeg hører noen ganger bekjente si ting som at "barnet kastet opp i hele går, men virket helt fin i dag. Så jeg sendte ham i barnehagen. Hvis de ringer etter meg, har jeg ihvertfall fått jobbet noen timer." |
|
|
|
#179 |
|
Erfaren nok
|
Hvorfor i all verden skulle andre foreldre få vite det?
|
![]() |
|
|