|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#401 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Siv Jensen
Men det er jo det som er essensen i støtta til FrP. Dei kastar rundt seg med kritikk av det eksisterande - utan å ha konkrete forslag til korleis ein skal løyse det. Det er ingen kunst å slenge ut av seg at ein må stille krav til innvandrarar og at situasjonen er uhaldbar, men det er rein nihilisme så lenge ein ikkje har konkrete forslag til løysingar, og nihilisme er etter mi meining sjølve essensen i FrP-politikken. |
|
|
|
|
|
#402 |
|
Ustabil
|
Godt sagt! |
|
|
|
|
|
#403 |
|
Deltidsmamma
|
24 års regelen for familegjenforening er jo et konkret forslag, da. |
|
|
|
|
|
#404 |
|
Ustabil
|
Så vidt jeg har oppfattet FrP så er det ikke sagt at kvinner SKAL tilbake til kjøkkenbenken. Men snarere at det bør være akseptert at noen VELGER det. At man ikke på død og liv skal presse kvinner til å jobbe, hvis de heller ønsker å være hjemme. Det finnes en del både politikere og såkalte feminister som mener at man "for the greater good" bør ha jobb, gjerne i tradisjonelle mannsyrker, enten man vil eller ikke. |
|
|
|
|
|
#405 |
|
Deltidsmamma
|
Det vil jeg gjerne du skal dokumentere: at Frp vil avvikle alt av sosiale støtteordninger. Det klarer ikke jeg å lese meg til hvertfall. |
|
|
|
|
|
#406 |
|
Ustabil
|
Jeg syns du leser omtrent som fanden leser Bibelen. Den uthevede setningen leser jeg slik at hun ønsker ikke at alle skal gå på trygd. Hun ønsker tvert i mot en integrering slik at ressurssterke menn og kvinner kan få seg jobb og bidra i samfunnet. |
|
|
|
|
|
#407 |
|
Deltidsmamma
|
Yepp! Sist redigert av bønna : 18-03-09 kl 15:23. |
|
|
|
|
|
#408 |
|
Passiv
|
Jeg var muligens dårlig til å få frem poenget mitt. Mitt poeng var kun at med frp sin satsning på bygging av velferdsstaten så står den i fare for å raseres totalt om de får makten. Jeg hadde ikke trygdenivå for somaliere i tankene et øyeblikk. Jeg går ut fra at i Norge får statsborgerne trygd etter gjeldende regelverk enten de er født i Somalia eller på Dokka opprinnelig og slik bør det også være. |
|
|
|
#409 |
|
Deltidsmamma
|
Det kan du gjerne bruke som poeng. Men hvis det resulterer i at ti kvinner lever tryggere fordi de voldelige ektemennene eller fedrene eller hvem det nå er, blir sendt tilbake til hjemlandet, så synes hun kanskje det er verdt det |
|
|
|
|
|
#410 |
|
Ustabil
|
Jeg anser deg som svært arrogant i denne saken. |
|
|
|
|
|
#411 |
|
Ustabil
|
Og her er vi inne på noe av deg jeg mener er blitt kjernen i innvandringspolitikken. Noen partier og personer står for åpne grenser og her skal vi ta i mot alle, for vi er slikt et rikt land. De samme tør ikke gå ut og innrømme at det finnes problemer knyttet til innvandring, og de som eventuelt fremmer slike synspunkter blir stemplet som rasister. Samtidig har man både i FrP og i andre miljøer, herunder en del innvandrermiljøer, en klar oppfatning av det du skriver over her. Man må ta vare på de som kommer også. Ikke bare ta i mot og ta i mot, i frykt for å bli stemplet som rasister. Men sette på bremsene og sikre at de vi faktisk tar i mot gis muligheter for å få jobb, for eksempel. Jobb er kjempeviktig! Og ikke fordi at vi skal være gjerrige og ikke unner somaliere trygd, men fordi jobb er viktig både for den enkelte og for samfunnet. |
|
|
|
|
|
#412 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Heilt klart. Men eg trur verkeleg ikkje at FrP er det partiet som klarer å gjennomføre ein vellykka integreringspolitikk. |
|
|
|
|
|
#413 |
|
Ustabil
|
Men det er ikke det saken gjelder. Smilefjels stempler den somaliske damen som politisk dum fordi hun har noen synspunkter som ligner på FrP sin politikk. Det er det vi snakker om nå. |
|
|
|
|
|
#414 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Gjennom t.d. "superbarnetrygda" vil ein jo etter kvart befinne seg i ein situasjon der det for tilsette i lavtlønnsyrker (stort sett kvinner) vil vere direkte lønnsomt å vere heime med barn istadenfor å jobbe. Ikkje berre vil det "tvinge" nokre kvinner tilbake til kjøkkenbenken, men det vil også skape dårlegare barnehagar for dei om ønsker å jobbe (noko som kan føre til at BÅDE lavtlønna og offentleg tilsette, stort sett kvinner, vil "velje" å vere heime med borna). Et slikt tiltak vil kunne føre til uante konsekvensar både for likestillinga, skatteinntekter og arbeidskraft, og eg er alvorleg bekymra over at dette kan bli resultatet av eit Frp-fleirtal. Sist redigert av Alfa : 18-03-09 kl 16:27. |
|
|
|
|
|
#415 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
Sv: Siv JensenMen hvis det da bare er de gamle røde feministene som har legitimitet, hvem kan da ta opp sakene til de som lever som eiendeler for sine menn? Hva har de selv å vinne på å lage baluba med null nettverk i andre miljøer? De ender nå opp som en stadig økende statistikk på krisesentrene, og selv da vil folk heller snakke om andre ting. |
|
|
|
|
|
#416 |
|
![]() ![]() ![]() |
Var ikke sex-trafikken jeg sikta til, men familiemigrasjons-problematikken. |
|
|
|
|
|
#417 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Då er vel kanskje menneskehandel eit litt misvisande ord å bruke, i og med at det er så nært knytt til trafficing-omgrepet? |
|
|
|
|
|
#418 |
|
![]() ![]() ![]() |
Sv: Siv JensenDet i aller høyeste grad menneskehandel, kvinnene blir jo solgt inn i en annen familie, ofte med tvang. |
|
|
|
|
|
#419 |
|
Passiv
|
Jeg mener at damen var en smule lite oppegående på bakgrunn av at hun mente at somaliere tydeligvis skal ha andre rettigheter i trygdesystemet enn nordmenn. Det synes ikke jeg. Selvsagt skal en ufør somalier kunne få trygd i Norge.
Jeg er veldig spent på om noen kan fortelle meg hvilke partier som er så mye mindre restriktive i forhold til antall innvandrere som skal tas inn i landet enn frp? |
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|