|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#381 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Siv Jensen
Eg har stor forståing og respekt for at folk veljer å både representere og stemme på både sentrums- og høgreparti sjølv om eg vil omtale meg sjølv som raud. |
|
|
|
|
|
#382 |
|
Passiv
|
Jeg har respekt for at noen kan ha et annet syn på ting enn meg. Men at noen mener at de skal respekteres for sitt syn på at to pluss to er fem - det kommer ikke på tale. |
|
|
|
#383 |
|
Passiv
|
Jeg tror ingen er verken hårsåre eller blir fornærmet over din bruk av kallenavnet "Jensemann". Jeg tok det opp fordi jeg synes den useriøsiteten du utviser ved å kalle ham "Jensemann", spenner bein på alle andre argumenter du måtte ha. Det er helt greit å fjase - like greit som å være pinlig korrekt - men min kritikk dreier seg at man må være bevisst hvilket budskap man ønsker å komme med. Når du blander saklige argumenter med fjollete kallenavn, ber du om å bli ignorert. Det blir nesten som å avslutte en velskrevet søknad med "Hilsen meg, lizzom". |
|
|
|
#384 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
Sv: Siv JensenDet har allltid overrasket meg at så mange oppegående kvinner på en og samme tid brenner for de klassiske feminist-sakene og samtidig har et såpass overbærende forhold til islams fremmarsj i Europa. Det er som en salgs apartheid-feminisme, der fremmede, religiøst funderte patriarkalske strukturer (som en ikke trenger å komme i befatning med) er helt ok (feminisme på egne premisser, som det heter |
|
|
|
|
|
#385 |
|
Mother of Dragons
|
Hva betyr et overbærende forhold for deg? At man godtar religionsfrihet og lar være å plage muslimer?
|
|
|
#386 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Eventuelt så er det ein minmal sjans for at mange av oss trur ein kjem lenger med dialog, gjensidig respekt og kunnskapsoverføring enn steile polariserte frontar. Er det noko som understøttar frammarsjen av ekstremisme så er det jo vi vs. dei-haldningar. Vis meg den feministen som synest undertrykking av kvinner (uansett kultur) er ok... |
|
|
|
|
|
#387 |
|
Passiv
|
Nøyer meg med å signere Nebbia, og kan forsikre om at jeg ikke blir fornærma over at Jens Stoltenberg blir kalt Jensemann. ( |
|
|
|
#388 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
Ja, vi får se. Det er jo stadig flere av innvandrerne selv som mener krav gir bedre avkastning enn dialog. Og den klassiske med at norske kvinner må tilbake til kjøkkenbenken med FRP er jo en fin gammel slager. Man må vise vilje til å se de pur unge, analfabete som sitter innelåst rundt om i byen her. Solgt inn her for å bli brohoder for videre menneske-trafikk. Hvem står opp for dem? |
|
|
|
|
|
#389 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Eit rørande retorisk grep, Brutus.
Ja, kven står opp for dei? Frp? Sist redigert av Alfa : 17-03-09 kl 20:17. |
|
|
|
|
|
#390 |
|
Passiv
|
Jeg kan ihvertfall si med hånden på hjertet at de som er blant de som i aller minst grad av alle står opp for de du nevner her, er frp. |
|
|
|
#391 |
|
Deltidsmamma
|
|
|
|
|
|
|
#392 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Kvar står det noko om Frp i denne artikkelen? |
|
|
|
|
|
#394 |
|
Passiv
|
Dette er en artikkel som beskriver dårlige forhold for kvinner i somaliske innvandrermiljøer. |
|
|
|
#395 |
|
Deltidsmamma
|
Jeg beklager, artikkelen er ikke på nett. Det var et stort intevju med henne over 6 sider i Aftenpostens A-Magasinet fredag 6.mars. |
|
|
|
|
|
#396 |
|
Deltidsmamma
|
|
|