Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Siv Jensen

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-03-09, 16:21   #381
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Siv Jensen

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Denne oppfatningen deler ikke jeg. Det er kritikk av Frp, ikke høyresiden i norsk politikk. Min oppfattelse er at både høyresiden og venstresiden kritiserer Frp for deres politikk, også her på FP. Jeg ser ikke på Frp som et ordinært høyreparti. For meg er det brunt og i en egen klasse når det gjelder økonomisk politikk, men også verdipolitikk.

Eg har stor forståing og respekt for at folk veljer å både representere og stemme på både sentrums- og høgreparti sjølv om eg vil omtale meg sjølv som raud.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-09, 16:30   #382
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Jeg kan si hva jeg mener med å "ta på alvor".

Jeg mener at man da respekterer at folk har ulikt syn på ting. At man respekterer andre som fullverdige mennesker selv om de har et annet politisk syn enn en selv. At man diskuterer sak og ikke person, og forsøker å dempe egne fordommer.

Jeg har respekt for at noen kan ha et annet syn på ting enn meg. Men at noen mener at de skal respekteres for sitt syn på at to pluss to er fem - det kommer ikke på tale.

Den politikken frp kommer med er det ikke så mange frp-velgere som vil diskutere. De vil kun i beste fall sitere enlinjersargumenter de har sett i avisen mot bensinavgift, om holdninger til alenemødre, om utlendinger med mørkere hudfarge, om billig sprit og om å legge ned operaen og sponse billettene på danskebåten isteden.

At disse tingene i sum koster mer penger enn det som finnes tilgjengelig vil de ikke diskutere, for det er sjedeli. Da er det vanskelig å ta dem alvorlig - uansett hvor mange de er.

En sjelden gang har jeg møtt på folk som har stemt frp ut fra liberalistiske holdninger og noen helt andre teorier enn de brunskjortede jevne frp velgerne. Men disse er ikke blant frps velgermasse lenger fordi alle som forsøkte å si at en liberalistisk politikk ikke var helhetlig uten også å ha fri flyt av arbeidskraft ble ekskludert fra frp effektivt og greit. Disse som da kunne forklare sine tanker og begrunne sitt syn har jeg den største respekt for. Men en som trasser og tramper og insisterer på å bruke pengene mer enn én gang er det verre å ta på alvor.

Og alt det uten at jeg mener at en eneste av dem er mindre verdt enn meg. Det er frp som pleier å ha den holdningen at noen dyr er likere enn andre - jeg gir meg med å si at alle dyr er like jeg.

Svar med sitat
Gammel 17-03-09, 16:35   #383
Nebbia
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Greia er at svært mange i denne tråden og alle andre tråder som omhandler politikk på den norske høyresiden ikke tar fem øre for å snakke svært nedstettende om medlemmer av FrP, for ikke å snakke om velgerne. At man da skal være så hårsår at man blir fornærmet fordi jeg omtaler vår statsminister som "Jensemann" i stedet for "ærede herr Stoltenberg"... det blir for dumt.

Jeg tror ingen er verken hårsåre eller blir fornærmet over din bruk av kallenavnet "Jensemann". Jeg tok det opp fordi jeg synes den useriøsiteten du utviser ved å kalle ham "Jensemann", spenner bein på alle andre argumenter du måtte ha. Det er helt greit å fjase - like greit som å være pinlig korrekt - men min kritikk dreier seg at man må være bevisst hvilket budskap man ønsker å komme med. Når du blander saklige argumenter med fjollete kallenavn, ber du om å bli ignorert. Det blir nesten som å avslutte en velskrevet søknad med "Hilsen meg, lizzom".

Svar med sitat
Gammel 17-03-09, 17:41   #384
Brutus_
Bør lage seg en tittel selv

Brutus_ sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Brutus_ er populærBrutus_ er populærBrutus_ er populær
Standard

Det har allltid overrasket meg at så mange oppegående kvinner på en og samme tid brenner for de klassiske feminist-sakene og samtidig har et såpass overbærende forhold til islams fremmarsj i Europa. Det er som en salgs apartheid-feminisme, der fremmede, religiøst funderte patriarkalske strukturer (som en ikke trenger å komme i befatning med) er helt ok (feminisme på egne premisser, som det heter ), mens de gamle fanesakene, som til dels for lengst har gått ut på dato, fremdeles er hovedparoler. Det virker som en egotrip. Feminisme for oss blendahvite, gud og imamen har koll på de nyankomne.

Brutus_ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-09, 17:51   #385
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Brutus_, her.

Det har allltid overrasket meg at så mange oppegående kvinner på en og samme tid brenner for de klassiske feminist-sakene og samtidig har et såpass overbærende forhold til islams fremmarsj i Europa.

Hva betyr et overbærende forhold for deg? At man godtar religionsfrihet og lar være å plage muslimer?

Gammel 17-03-09, 17:52   #386
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det har allltid overrasket meg at så mange oppegående kvinner på en og samme tid brenner for de klassiske feminist-sakene og samtidig har et såpass overbærende forhold til islams fremmarsj i Europa. Det er som en salgs apartheid-feminisme, der fremmede, religiøst funderte patriarkalske strukturer (som en ikke trenger å komme i befatning med) er helt ok (feminisme på egne premisser, som det heter ), mens de gamle fanesakene, som til dels for lengst har gått ut på dato, fremdeles er hovedparoler. Det virker som en egotrip. Feminisme for oss blendahvite, gud og imamen har koll på de nyankomne.

Eventuelt så er det ein minmal sjans for at mange av oss trur ein kjem lenger med dialog, gjensidig respekt og kunnskapsoverføring enn steile polariserte frontar. Er det noko som understøttar frammarsjen av ekstremisme så er det jo vi vs. dei-haldningar. Vis meg den feministen som synest undertrykking av kvinner (uansett kultur) er ok...

Når det er sagt så synest eg det også er betenkeleg at FrP-politikarar gjer seg til talspersonar for islamske kvinner si frigjering, samtidig som dei forfektar ein politikk som går ut på at norske kvinner i stor grad skal tilbake til kjøkkenbenken.

Gammel 17-03-09, 17:55   #387
Kneazle
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nebbia, her.

Jeg tror ingen er verken hårsåre eller blir fornærmet over din bruk av kallenavnet "Jensemann". Jeg tok det opp fordi jeg synes den useriøsiteten du utviser ved å kalle ham "Jensemann", spenner bein på alle andre argumenter du måtte ha. Det er helt greit å fjase - like greit som å være pinlig korrekt - men min kritikk dreier seg at man må være bevisst hvilket budskap man ønsker å komme med. Når du blander saklige argumenter med fjollete kallenavn, ber du om å bli ignorert. Det blir nesten som å avslutte en velskrevet søknad med "Hilsen meg, lizzom".

Nøyer meg med å signere Nebbia, og kan forsikre om at jeg ikke blir fornærma over at Jens Stoltenberg blir kalt Jensemann. ()

Svar med sitat
Gammel 17-03-09, 19:46   #388
Brutus_
Bør lage seg en tittel selv

Brutus_ sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Brutus_ er populærBrutus_ er populærBrutus_ er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

Eventuelt så er det ein minmal sjans for at mange av oss trur ein kjem lenger med dialog, gjensidig respekt og kunnskapsoverføring enn steile polariserte frontar. Er det noko som understøttar frammarsjen av ekstremisme så er det jo vi vs. dei-haldningar. Vis meg den feministen som synest undertrykking av kvinner (uansett kultur) er ok...

Når det er sagt så synest eg det også er betenkeleg at FrP-politikarar gjer seg til talspersonar for islamske kvinner si frigjering, samtidig som dei forfektar ein politikk som går ut på at norske kvinner i stor grad skal tilbake til kjøkkenbenken.

Ja, vi får se. Det er jo stadig flere av innvandrerne selv som mener krav gir bedre avkastning enn dialog. Og den klassiske med at norske kvinner må tilbake til kjøkkenbenken med FRP er jo en fin gammel slager. Man må vise vilje til å se de pur unge, analfabete som sitter innelåst rundt om i byen her. Solgt inn her for å bli brohoder for videre menneske-trafikk. Hvem står opp for dem?

Brutus_ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-09, 19:51   #389
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Standard

Og den klassiske med at norske kvinner må tilbake til kjøkkenbenken med FRP er jo en fin gammel slager.

Eit rørande retorisk grep, Brutus. I mangel av motargument eller?

Man må vise vilje til å se de pur unge, analfabete som sitter innelåst rundt om i byen her. Solgt inn her for å bli brohoder for videre menneske-trafikk. Hvem står opp for dem?

Ja, kven står opp for dei? Frp?
Å aktivt jobbe mot eit lovforslag om forbud mot kjøp av sex, både i inn- og utland, bidreg vel neppe til å forhindre menneskehandel.

Sist redigert av Alfa : 17-03-09 kl 20:17.
Gammel 18-03-09, 10:08   #390
Slettet bruker
Passiv

Standard

Ja, vi får se. Det er jo stadig flere av innvandrerne selv som mener krav gir bedre avkastning enn dialog. Og den klassiske med at norske kvinner må tilbake til kjøkkenbenken med FRP er jo en fin gammel slager. Man må vise vilje til å se de pur unge, analfabete som sitter innelåst rundt om i byen her. Solgt inn her for å bli brohoder for videre menneske-trafikk. Hvem står opp for dem?

Jeg kan ihvertfall si med hånden på hjertet at de som er blant de som i aller minst grad av alle står opp for de du nevner her, er frp.

Svar med sitat
Gammel 18-03-09, 10:15   #391
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg kan ihvertfall si med hånden på hjertet at de som er blant de som i aller minst grad av alle står opp for de du nevner her, er frp.

Ikke alle er enig med deg der:

http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...cle2612223.ece

Denne linken er mere beskrivende for henne og boka, det står ikke der at hun støtter Frp, men det har stått andre steder.

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-09, 10:21   #392
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av bønna, her.

Kvar står det noko om Frp i denne artikkelen?

FrP kjempar jo mot alle velferdstiltak som skal vere med på å integrere og sosialisere innvandrarar og borna deira. Å fjerne stønad til barnehage og istaden utbetale ei "superbarnetrygd" er jo ein gåvepakke til innvandrarar som vil halde borna sine utanfor det norske samfunnet.

Gammel 18-03-09, 10:21   #393
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Standard

Denne linken er mere beskrivende for henne og boka, det står ikke der at hun støtter Frp, men det har stått andre steder.

Eg vil gjerne ha link, takk.

Gammel 18-03-09, 10:42   #394
Slettet bruker
Passiv

Standard

Dette er en artikkel som beskriver dårlige forhold for kvinner i somaliske innvandrermiljøer.

Det står ikke ETT ORD om frp her.

Hvilket bekrefter to ting:
1) Min teori om at frp ikke står opp for svakstilte somaliske kvinner står godt fremdeles.
2) Jeg kan ondskapsfullt legge en skalp til i bunken min over skalper jeg har samlet i jakten på å se argumentasjonen til den jevne frp velger.

Svar med sitat
Gammel 18-03-09, 10:43   #395
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Standard

Eg vil gjerne ha link, takk.

Jeg beklager, artikkelen er ikke på nett. Det var et stort intevju med henne over 6 sider i Aftenpostens A-Magasinet fredag 6.mars.
Hvor det stod at "dessverre" så hun at det var Frp som var de eneste som ville gjøre noe med situasjonen. Før hadde hun likt Kristin Halvorsen, det var bare det at så mye fælt skjedde mens man skulle se på ting. (dårlig sagt av meg, men håper du forstår essensen)

Gammel 18-03-09, 10:44   #396
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Dette er en artikkel som beskriver dårlige forhold for kvinner i somaliske innvandrermiljøer.

Det står ikke ETT ORD om frp her.

Hvilket bekrefter to ting:
1) Min teori om at frp ikke står opp for svakstilte somaliske kvinner står godt fremdeles.
2) Jeg kan ondskapsfullt legge en skalp til i bunken min over skalper jeg har samlet i jakten på å se argumentasjonen til den jevne frp velger.

Hæ? Mener du min? Eller Amal Aden sin?

Gammel 18-03-09, 10:47   #397
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Standard

Amal Aden, Hege Storhaug, Siv Jensen... jeg tror deres synspunkter har mange fellestrekk.
24 års regel for familiegjenforening f.eks. Mere opp mot dansk politikk

Gammel 18-03-09, 10:58   #398
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Standard

Jeg fant, jeg fant.
I et brev fra Amal Aden til statsministeren.
"mitt håp er nå knyttet til Frp"

Kjære statsminister Jens Stoltenberg
Jeg håper du har mottatt og lest mitt rop om hjelp, boken Se oss.
Det er vondt å se hvor dårlig det går med integreringen her i landet, spesielt med oss somaliere, og spesielt her i Oslo. Hvor er regjeringen når det gjelder integrering? Forstår dere ikke alvoret? Er dere redd for å bli kalt rasister hvis dere for eksempel stiller flere krav eller kontrollerer bedre hva pengene egentlig blir brukt på? Jeg er oppgitt og sint over hvor lite integrert mange somaliere er – jeg mener vi lever i et land som er veldig dumsnilt. Jeg har skrevet boken for å hjelpe barn og unge som sliter i hverdagen. Det er viktig at alle forstår at mange barn og unge fra det somaliske miljøet lider hver dag.
Jeg stemte før på SV, men har helt gitt opp de rød-grønne partiene. De fører en innvandrings- og integreringspolitikk som medfører at kvinner og barn er henvist til å leve i voldelige, gammeldagse og lukkede minoritetsmiljøer. Mitt håp knyttes nå til Frp.
I Somalia finnes ikke Nav, ingen sosial- eller trygdeutbetalinger. Mange menn og kvinner jobber hardt i Somalia for å klare hverdagen. Det er vondt å se ressurssterke somaliske menn og kvinner her i Norge som ikke bidrar. I Somalia er khat-tygging utbredt, men ikke på samme måte som i Norge. I Somalia sitter mennene noen timer etter jobb og tygger små mengder khat; i Norge er det flere som tygger khat hele natten og som sover på dagen. Kvinner og barn ser ikke sine menn/fedre. Kvinnene blir alene med omsorgen for barna. Hvor destruktivt dette blir, kan du lese i detalj om i boken Se oss.
Det er vondt å se at Norge fortsetter å ta imot flyktninger og asylsøkere, men ikke klarer å hjelpe dem som allerede er her. De som kommer hit i landet har et enormt behov for informasjon. Mitt ønske er at vi kan hjelpe barn og unge slik at de blir bedre integrert i det norske samfunnet.
Det gjør meg rasende at det finnes mange asylsøkere uten lovlig opphold i Norge og kriminelle som går fri og som truer enkeltpersoner og samfunnet. Hvorfor blir de ikke sendt ut av landet? Mange av mine landsmenn reiser på ferie til Somalia, men samtidig sier myndighetene at det ikke er trygt å sende kriminelle og asylsøkere uten lovlig opphold tilbake. Hvor er logikken? Slik det er i dag, er det mange kvinner og barn som hver dag lever i frykt for å bli skadet eller drept av voldelige menn/fedre som ikke burde være her. Send dem ut.
Norge må ikke bli et dumsnilt og naivt fristed for kriminelle og voldelige personer, som undertrykker og truer sine egne lovlydige menn, uskyldige kvinner og hjelpeløse barn. Vi må heller hjelpe dem som trenger det, mennesker som lider og har blitt torturert. Vi må slutte å hjelpe doblere og andre som utnytter systemet. Det er den svake part i innvandrermiljøet selv som ofte må betale prisen for at myndighetene liksom skal føre en ”human” innvandringspolitikk. Hør på oss som vet hvor skoen trykker!
Mitt mål med å skrive boken Se oss er å vise hvordan situasjonen egentlig er, og gjennom det vekke samfunnet til konkret handling. Vi trenger også din hjelp. Du er også statsminister for norsksomaliske barn, ungdom og kvinner som lever i frykt, og som mangler mye av de nordmenn ellers tar for gitt.
Om statsministeren eller andre i regjeringen vil møte meg til en personlig samtale, stiller jeg mer enn gjerne opp. Det er mye dere ikke vet, mye dere ikke forstår. Og jeg er somalier selv, så jeg er ikke redd for å bli kalt rasist!
Vennlig hilsen
Amal Aden (pseud.)

Gammel 18-03-09, 11:02   #399
Slettet bruker
Passiv

Standard

Hehehe - jeg synes denne var spesielt bra:
I Somalia finnes ikke Nav, ingen sosial- eller trygdeutbetalinger. Mange menn og kvinner jobber hardt i Somalia for å klare hverdagen. Det er vondt å se ressurssterke somaliske menn og kvinner her i Norge som ikke bidrar.

Med å stemme frp får hun ihvertfall innført somaliske tilstander i Norge også uten sosiale støtteordninger.

Joda - jeg må gi deg rett på ett punkt - du har klart å finne en somalisk kvinne uten politisk intelligens.

Å sette sin lit til at frp skal bidra mer til å frigjøre somaliske kvinner enn de rødgrønne partiene er jo rørende. Omtrent som å tro på nissen.

Svar med sitat
Gammel 18-03-09, 11:03   #400
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Standard

Kvar står det noko om Frp i denne artikkelen?

FrP kjempar jo mot alle velferdstiltak som skal vere med på å integrere og sosialisere innvandrarar og borna deira. Å fjerne stønad til barnehage og istaden utbetale ei "superbarnetrygd" er jo ein gåvepakke til innvandrarar som vil halde borna sine utanfor det norske samfunnet.

Jeg er enig i at det ikke er så veldig lurt for integreringa.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:48.