Sv: Disse flaggene igjen
Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.
Ærlig talt, tror du det er bare fordi man ikke "kjenner noen tyskere" at man mener dette? Jeg kjenner veldig mange tyskere, og jeg vet veldig godt at ingen av dem er nazister eller har noen planer om å okkupere Norge med det første, men symboler har innhold - det er jo hele poenget med denne diskusjonen - og man kommer ikke unna at tyske flagg har en spesiell betydning for alle som opplevde andre verdenskrig. (Både i Tyskland og i allierte eller okkuperte land, vil jeg si.)
Det kom da med en smily bak, det som dere reagerer på 
Jeg tror at det er ingen tvil om at om man blir kjent med mennesker fra andre land/steder, får man større forståelse/akspept/viten.
Jeg synes som deg at det er synd at tyskere ikke kan vise nasjonalfølelse slik vi andre kan, og lurer på hvor lenge det skal være sånn.
De er da mennesker på samme måte som oss og burde ha de samme rettigheter til å vise hvem de er/om de liker dagens tyskland . De kan ikke noe for forfedrenes synder og det er på tide å tilgi synes jeg.
Men det er mulig at tysk flagg vil være bannlyst så lenge det er noen som opplevde krigen, som ennå lever.
|