Sv: 5-åringen nekter å spise på 14 dagers ferie, hva gjør vi?
Hei
Jeg vet ikke om du har hørt om denne foreningen, knappenforeningen? Det er en forening for barn med spise og ernæringsproblemer. Alt fra spisevegrere til å være sær eller småspist. De har en hjemmeside www.knappenforeningen.no
Jeg vil ikke komme med så mange tips og råd. Men jeg er selv mamma til en gutt som sluttet helt å spise da han var liten. Og nei han spiste ikke selv om han var aldri så sulten. Jeg vil anbefale deg å ta kontakt med fastlege og bli henvist til et sykhus som har spesialister på spise og ernæringsproblematikk hos barn. Vi har et slikt team her i Stavanger og jeg vet det og er på østlandet. Bruk knappenforeningen ta kontakt med evnt fylkeskontakter der som vil kunne gi deg gode anbefalinger for hvor du skal søke hjelp. Ta deg en tur på sidene og les foreldres egne historier,kanskje finne du noen som sliter med mye av det samme.
Min egen gutt er i dag heldigvis over spisevegringen sin,men han endte opp med tvangsforing via nesesonde og til slutt en knapp på magen som han i dag får mat og medisiner gjennom.
Jeg tror det blir for enkelt å bare la det ruske og gå og satse på at han vil spise om han bare blir sulten nok...for det har han jo bevist at han ikke gjør. Jeg ville tatt med mat til syden og latt gutten få være med i plenleggingsprosessen. Han høres ut som er klok og herlig gutt:-))
Lykke til og fortsett å stå på:-))
Mvh Tone