|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: 5 åringen nekter å spise på 14 dagers ferie, hva gjør vi?
Dette er jeg helt enig i.
|
|
|
|
#82 |
|
Passiv
|
Dette tror jeg også er kjernen i problematikken, her ligger nok også nøkkelen uten at det bør spekuleres for mye i den. Helt uten å ha møtt din gutt sier denne adferden en god del og det er definitivt en oppgave for fagfolk å ta tak i slik at han får hjelp.
Det trenger definitivt ikke være trass, det kan være noe så enkelt som angst for å spise på fremmede steder, som da utarter seg på en slik måte at han kan si fra om dette på forhånd. Nesten litt asberger-preg på akkurat den delen av adferden (uten at jeg sier at guttemammas gutt har en slik diagnose). |
|
|
|
#83 |
|
Midtsommerprinsesse
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: 5 åringen nekter å spise på 14 dagers ferie, hva gjør vi?Etter å ha lest alle innleggene sitter jeg igjen med en tanke. Spiser han bare mat som er tilberedt hjemme/brakt med hjemmefra? Det høres ut som problemet er at maten som er servert ute ikke er "kjent" nok når ikke opphavet er kjøleskapet hjemme. Hvis han har blitt tilbudt samme matvarer på ferie og han ikke ønsker dette kan det være fordi noen andre har "fikset" maten? Vet ikke om det er en søkt tanke, men jeg spør nå likevell.
|
|
|
#84 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() |
Der har du egentlig tankene mine også! Jeg blir dratt i to retninger. Føler jeg er hysterisk mor når jeg tar opp problemene hos legen, han tar oss ikke på alvor. Samtidig som det ringer noen varslelamper som sier at dette har vart for lenge og at det ikke er normal reaksjon i forhold til mat. I tillegg er maten sunn nok den og han spiser godt av det han liker. |
|
|
|
|
|
#85 |
|
Superduperaktiv
![]() ![]() ![]() |
Har sendt melding til bestekompisen hans for å høre om han spiser noe hos dem. Han er ofte på besøk rett etter barnehagen, men jeg har aldri kommet på å spørre om/hvor mye/hva han spiser hos dem! |
|
|
|
|
|
#86 |
|
Superduperaktiv
![]() ![]() ![]() |
Sv: 5 åringen nekter å spise på 14 dagers ferie, hva gjør vi?Tusen takk for masse meldinger. Blir helt rørt her jeg sitter. Tenk at mange ukjente mennesker kommer med tanker og ideer på matproblemene i huset vårt! Dere har satt meg på mange nye tanker. Ikke minst ser jeg at det jeg tenker ikke er helt på jordet! |
|
|
|
|
|
#87 |
|
Passiv
|
Fastlegen burde vært filleristet og det samme med helsesøster som ikke tar dere på alvor. Det er til syvende og sist foreldrene som kjenner sitt eget barn best og som bør høres. Ikke gi deg på dette her! |
|
|
|
#88 |
|
fornøyd
Hvor: nedre eiker
Sv: 5 åringen nekter å spise på 14 dagers ferie, hva gjør vi?Jeg ville tatt med mat hjemmefra til ferien og fikset problemet vel hjemme igjen. Han kan spise fish &chips til middag hver dag om han vil - hvis han tørr!
|
|
|
|
#89 |
|
Passiv
|
Sv: 5 åringen nekter å spise på 14 dagers ferie, hva gjør vi?Har han lyst til å bli med på ferie? Gleder han seg til å dra på ferieturer? |
|
|
|
#90 |
|
Søkende
Medlem siden: Oct 2006
Du kan få hilse på seksåringen min |
|
|
|
|
|
#91 |
|
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
Sv: 5 åringen nekter å spise på 14 dagers ferie, hva gjør vi?Dette er mer enn et vanlig kresenproblem, tror jeg.
|
|
|
#92 |
|
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
|
|
|
|
|
|
#93 |
|
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Jeg sitter også igjen med en smak av trass etter å ha lest hva guttemamma skriver, spesielt siden han får i seg såpass mye i barnehagen. |
|
|
|
|
|
#94 |
|
Tittel og tittel....
|
Jeg tror ikke det er trass, jeg tror det er noe mer enn bare det. En unge som "bare" var trassig ville spist etterhvert, tror jeg.
|
|
|
|
#95 |
|
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
Det tror jeg også. Dette høres litt mer alvorlig ut, synes jeg. |
|
|
|
|
|
#96 |
|
blant fjord og fossevell
|
Sv: 5-åringen nekter å spise på 14 dagers ferie, hva gjør vi?Kan du ta gutten med deg på butikken og kjøkkenet og la han pakke med seg mat som han spiser? Da eier han det dere har med og det blir lettere å få dette i han i det minste.
|
|
|
|
#97 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: 5-åringen nekter å spise på 14 dagers ferie, hva gjør vi?Bare sånn for å være djevelens advokat her da... |
|
|
|
|
|
#98 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#99 |
|
Uhelbredelig B-menneske
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: 5-åringen nekter å spise på 14 dagers ferie, hva gjør vi?Høres ut som en sak for en spesialist dette her. Dette ville jeg tatt tak i så fort jeg kom hjem.! |
|
|
|
|
|
#100 |
|
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Sv: 5-åringen nekter å spise på 14 dagers ferie, hva gjør vi?Min eldstemann torte ikke å smake på mat før han var langt opp i tenårene fordi han husket at han ble syk av å spise mat han ikke tålte som bitteliten. Det var aldri noe som ble fokusert på, han hadde på tross av matallergier et variert kosthold, men han forteller selv at det var fordi han husker at han ble syk at han ikke ville smake. Ferieturer i Europa ble reddet av plain hamburger og pommes frites på McDonalds ...
|
![]() |
|
|