Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Kl. 10 i dag faller dommen i Kongo

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-09-09, 20:16   #11
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kl. 10 i dag faller dommen i Kongo

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Når landsmenn (og, nei jeg mener ikke det på en kameratslig måte ifht. disse gutta, altså) blir dømt til døden av et aperegime, så må Norge som stat gripe inn å VISE at vi prinsipielt er i mot dødsstraff under noen omstendigheter.

Aperegime?

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Øh, aperegime er et veldig uheldig ordvalg om en afrikansk stat, altså, om man egentlig bare prøver å si at det er et dysfunksjonelt tulleregime. All den tid ape brukes som skjellsord av rasister om mørkhudede.

Og sånn tror jeg dette ordet ble oppfattet av de fleste av oss. Og det passer seg ikke å klage over saklighet, for i neste øyeblikk å bruke ordet aperegime.

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Nei, hvorfor skulle det være det? Men jeg har inntrykk av at mange (snakker generelt her nå, annemede, ikke til deg) mener at norske nordmenn fra Norge på en måte har med seg Norge i bagasjen og ikke skal trenge å forholde seg til rettsystemet i andre land, at mange rett og slett ikke skjønner at om man reiser over de norske grensene så er man faktisk ikke i Norge lenger.

Jeg forsvarer ikke rettsystemet i Kongo altså, det er jo helt latterlig hvordan de driver på, men det er ikke verre at det går ut over to nordmenn enn hvordan det går ut over kongolesere.

Enig med Esme. En rettsak uten rettferdighet er kjip for alle, det samme er en dødsdom. Hver dag henrettes både usyldige og skyldige, og det er selvsagt galt og urettferdig. Men det er ikke verre for en nordmann enn for en kongoleser.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:12.