|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Passiv
|
Sv: Jævla kjerring! #%&!
Hvis alle mener at 60 er riktig så er det jo ingen som prøver å kjøre forbi heller. Men hvis noen mener at 60 er maks, andre mener 80 går fint og det er lov med 80 så bør man slippe frem folk. Gjør du det så er det jo null problem. Jeg skjønner at noen kan for eksempel ha gråtende unger baki, dårlig nattesyn eller lignende altså. Men da må de slippe frem de som ikke har dette. (Synes jeg).
Speedometeret ditt er ikke riktig. Jeg har enda ikke sett en bil noensinne som viser riktig tall. De er justert noe opp alle sammen - for å gi litt margin og å unngå fartsbøter. |
|
|
|
#2 |
|
Textrovert
|
Ok, da, flisespikker.
|
|
|
#3 |
|
Textrovert
|
Men altså, om JEG kjører 90 i en 80-sone, og alle bak meg ønsker å kjøre i 120? Er det da min plikt å stoppe for hver 200 m for å slippe dem forbi når jeg tross alt allerede kjører over fartsgrensen?
|
|
|
#4 |
|
Erfaren
Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
![]() ![]() ![]() |
Så lenge man holder fartsgrensen så skal vel man ikke stoppe for og slippe de som kjører over fartgrensen forbi. I mine ører hører det merkelig og stoppe for de som kjører for fort. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Jævla kjerring! #%&!Sånt er skummelt. Jeg ble skikkelig redd her en kveld da jeg skulle kjøre inn på motorveien. Det var to eller tre biler foran meg som også skulle svinge inn på motorveien, men den første av dem var en skikkelig lusekjører. Det var passe luke til alle bilene, bortsett fra at jeg ikke hadde tatt høyde for at den første bilen ikke ville aksellerere. Og bak meg kom en trailer i full fart. Da var jeg ganske redd, og egentlig ganske glad for at jeg ikke hadde den andre bilen i "vise finger"-avstand. Fikk hivd bilen over i venstre felt hvor det ikke var noen, da.
|
|
|
#6 |
|
This is normal!
|
Nei, mener jeg. Ligger jeg litt over fartsgrensen (og holder jevn fart der) stopper jeg ikke for å slippe forbi andre.
|
|
|
|
#7 |
|
Sviiisj!!
|
Nei, det synes jeg ikke. Da tenker du zen og prøve rå slappe av i stedet. Hvis de da ønsker å kjøre forbi, får de selv vurdere når og hvor det er trygt og hensiktsmessig. Jeg er enig i at man skaper farlige situasjoner dersom man kjører for sakte, men ikke når man holder seg til fartsgrensa, evt vipper litt rundt grensa.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|