Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Er det ingen som har startet diskusjon om engleboken til Mærtha enda?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-10-09, 13:21   #11
Skvetten
Passiv

Standard

Sv: Er det ingen som har startet diskusjon om engleboken til Mærtha enda?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg mente ikke helt konkret at hun ikke fortjener respekt, mer at jeg ikke gidder å være med i hallelujakoret her. Forskjellen på Snåsagubben og Mârtha, er at han faktisk (sies det) har hjulpet mange. Han tar heller ikke betaling for jobben han gjør. At Märtha bruker sitt navn til å selge høyst tvilsomme tjenester, synes jeg er tull og fanteri, ja.

Det er vel litt drøyt å kalle det et hallelujakor, det nekter jeg å være en del av. At man har en negativ mening om virksomheten til en person behøver ikke å bety at man ikke skal vise respekt for vedkommende.

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

selvfølgelig viser det integritet, jeg sier ikke noe annet enn det, men de må samtidig være klar over at dette kan føre til at noen blir flaue på deres vegne. Det var mitt poeng. Og det er jeg rimelig sikker på at de er klar over. Jeg tror ikke de er dumme.

Hvorfor i alle dager skal vi bli flaue på andres vegne? Har vi ikke nok med å feie for vår egen dør? Jeg tror de skjønner godt at de lever på en måte som kan virke aparte og fjern for folk flest, samtidig ser jeg ikke hvorfor de skal gå rundt å tenke på at mennesker blir flaue på deres vegne. Det å bli flaue på andres vegne vitner jo om at vi tenker mindre om mennesket.

Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:37.