|
|||||||
| Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det ingen som har startet diskusjon om engleboken til Mærtha enda?Jeg er forresten ikke så sikker på om det er hennes tanker og tro folk er skeptiske til, eller hennes formidlerevne og ordvalg. Jeg tror at dersom hun hadde nyansert bildebruken sin litt, og ikke minst brukt mer... skal vi si folkelige metaforer, hadde neppe dette vært en så stor sak. |
|
|
|
|
|
#42 |
|
Shake it out!
|
Sv: Er det ingen som har startet diskusjon om engleboken til Mærtha enda?Inagh sier det
|
|
|
#43 |
|
Off the map.
|
Sv: Er det ingen som har startet diskusjon om engleboken til Mærtha enda?Jeg trekker litt på skuldrene og himler forsiktig med øynene for meg selv.
|
|
|
#44 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Er det ingen som har startet diskusjon om engleboken til Mærtha enda?
Vel, jeg synes kommentaren din er drøy, og jeg tror kanskje at du ikke helt ser alvoret i det du sier? Jeg leser hvert fall uttalelsen din som en utidig umyndiggjøring av en offentlig person du ganske enkelt bare er uenig med. |
|
|
|
|
|
#45 |
|
Off the map.
|
I mange tilfeller ville jeg ha vært enig med deg Skremmern.Men Märtha har valgt en livsstil som til de grader ligger til side for hva 'Ola Nordmann' anser som normalt at dette er noe hun bør være klar over.
|
|
|
#46 |
|
Ringskrømt
|
Ja, fysjom! |
|
|
|
|
|
#47 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Helt enig, jeg får skikkelig dårlig følelse av enkelte svar i denne tråden. Nå er jeg litt skeptisk selv og kommer ikke akkurat til å kjøpe boken hennes, men jeg synes det er rart at hun skaper så vanvittig sterke reaksjoner? La nå dama få holde på.
|
|
|
#48 |
|
Passiv
|
Det at de står rakrygget for sine valg er da en ting man virkelig kan beundre, det er karakterstyrke og integritet. Hadde de forsøkt å vri seg unna med lettbeint sludder vel så hadde det nok vært patetisk og lattervekkende, men de gjør ikke det. De har bare valgt en annen måte å leve på som de faktisk står for. På mange måter bedre enn den hyklerske måten mange andre nordmenn lever på vil jeg si. |
|
|
|
#49 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Visst er det flott å stå for egne valg, all ære til dama for det. |
|
|
|
|
|
#50 |
|
Passiv
|
Så de som driver med noe som du anser som tull og fanteri fortjener ikke respekt? Det er bedre med en som vaier i vinden og følger det folk flest gjør? |
|
|
|
#51 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Jeg mente ikke helt konkret at hun ikke fortjener respekt, mer at jeg ikke gidder å være med i hallelujakoret her. Forskjellen på Snåsagubben og Mârtha, er at han faktisk (sies det) har hjulpet mange. Han tar heller ikke betaling for jobben han gjør. At Märtha bruker sitt navn til å selge høyst tvilsomme tjenester, synes jeg er tull og fanteri, ja. |
|
|
|
|
|
#52 |
|
Off the map.
|
selvfølgelig viser det integritet, jeg sier ikke noe annet enn det, men de må samtidig være klar over at dette kan føre til at noen blir flaue på deres vegne. Det var mitt poeng. Og det er jeg rimelig sikker på at de er klar over. Jeg tror ikke de er dumme.
|
|
|
#53 |
|
Passiv
|
Det er vel litt drøyt å kalle det et hallelujakor, det nekter jeg å være en del av. At man har en negativ mening om virksomheten til en person behøver ikke å bety at man ikke skal vise respekt for vedkommende.
Hvorfor i alle dager skal vi bli flaue på andres vegne? Har vi ikke nok med å feie for vår egen dør? Jeg tror de skjønner godt at de lever på en måte som kan virke aparte og fjern for folk flest, samtidig ser jeg ikke hvorfor de skal gå rundt å tenke på at mennesker blir flaue på deres vegne. Det å bli flaue på andres vegne vitner jo om at vi tenker mindre om mennesket. |
|
|
|
#54 |
|
stille
Hvor: Tønsberg
|
|
|
#55 |
|
Passiv
|
Samme her. |
|
|
|
#56 |
|
Erfaren
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det ingen som har startet diskusjon om engleboken til Mærtha enda?Jeg er daglig imponert over alle disse oppegående, smarte og reflekterte brukerene her inne på FP, men så fort Martha og Ari blir nevnt, forvandler mange av disse samme brukerene seg til en gjeng spydige og fordømmende mennesker. Pussig fenomen det der. |
|
|
|
|
|
#57 |
|
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Det synes jeg også, og det er jo fint at det får mange til å le seg halvt i hjel samtidig. Ja, takk og lov at ikke alle er A4. |
|
|
|
|
|
#58 |
|
Borte
|
Sv: Er det ingen som har startet diskusjon om engleboken til Mærtha enda?Jeg er enig i det som ble sagt om Märtha og Ari på Nytt på Nytt i går kveld, sånn ca. referert "De gjør begge sitt beste for å få den andre i forholdet til å fremstå som mest normal".
|
|
|
#59 |
|
By the Sea
|
Dette intreffer hver gang noe åndelig/religiøst/spirituelt nevnes. Jeg blir også overrasket. Toleranse er en (heldigvis) høyt skattet dyd her på FP, men ikke når det gjelder dette.
|
|
|
#60 |
|
Off the map.
|
Jeg sier ikke at det er noe vi SKAL bli, men at noen blir det.
|
![]() |
|
|