Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Er det ingen som har startet diskusjon om engleboken til Mærtha enda?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-10-09, 00:44   #41
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Er det ingen som har startet diskusjon om engleboken til Mærtha enda?

Jeg er forresten ikke så sikker på om det er hennes tanker og tro folk er skeptiske til, eller hennes formidlerevne og ordvalg. Jeg tror at dersom hun hadde nyansert bildebruken sin litt, og ikke minst brukt mer... skal vi si folkelige metaforer, hadde neppe dette vært en så stor sak.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-09, 01:18   #42
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Inagh sier det

Jeg er temmelig A4 selv, men jeg har sansen for folk som tør å skille seg ut

Gammel 24-10-09, 01:33   #43
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Jeg trekker litt på skuldrene og himler forsiktig med øynene for meg selv.

Men sånn i bunn og grunn så synes jeg ikke dette er noe verre enn annen form for 'religionsutøvelse' - altså sett fra min plattform i livet: egentlig bare oppspinn. Men respekterer folks ønske om å ha en tro.

Men klart, dette + Ari + kongehus - Det er mer enn litt too much.

Gammel 24-10-09, 12:14   #44
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Litt av begge, egentlig. Jeg blir så himla flau når jeg leser om henne.

Vel, jeg synes kommentaren din er drøy, og jeg tror kanskje at du ikke helt ser alvoret i det du sier? Jeg leser hvert fall uttalelsen din som en utidig umyndiggjøring av en offentlig person du ganske enkelt bare er uenig med.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-09, 12:20   #45
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Vel, jeg synes kommentaren din er drøy, og jeg tror kanskje at du ikke helt ser alvoret i det du sier? Jeg leser hvert fall uttalelsen din som en utidig umyndiggjøring av en offentlig person du ganske enkelt bare er uenig med.

I mange tilfeller ville jeg ha vært enig med deg Skremmern.Men Märtha har valgt en livsstil som til de grader ligger til side for hva 'Ola Nordmann' anser som normalt at dette er noe hun bør være klar over.

Lysfontener, pilgrimsferder, engler, rosenterapi, znobbete deprimert og alkoholisert ektemann. Mediesirkus som de påstår å avsky, men som de er med på å skape selv.

Gammel 24-10-09, 12:24   #46
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

I mange tilfeller ville jeg ha vært enig med deg Skremmern.Men Märtha har valgt en livsstil som til de grader ligger til side for hva 'Ola Nordmann' anser som normalt at dette er noe hun bør være klar over.

Ja, fysjom!

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-09, 12:26   #47
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Jeg synes det er kjempesnork med alle som ler seg i hjel av alt som ikke er hardcore vitenskapelig/realistisk/materialistisk/fysisk og jeg synes generelt at et påtrengende behov for å latterliggjøre andre for deres blikk på tilværelsen sier mer om folk enn outing av egen engletro gjør.

Helt enig, jeg får skikkelig dårlig følelse av enkelte svar i denne tråden. Nå er jeg litt skeptisk selv og kommer ikke akkurat til å kjøpe boken hennes, men jeg synes det er rart at hun skaper så vanvittig sterke reaksjoner? La nå dama få holde på.

Gammel 24-10-09, 12:28   #48
Skvetten
Passiv

Standard

Det at de står rakrygget for sine valg er da en ting man virkelig kan beundre, det er karakterstyrke og integritet. Hadde de forsøkt å vri seg unna med lettbeint sludder vel så hadde det nok vært patetisk og lattervekkende, men de gjør ikke det. De har bare valgt en annen måte å leve på som de faktisk står for. På mange måter bedre enn den hyklerske måten mange andre nordmenn lever på vil jeg si.

Svar med sitat
Gammel 24-10-09, 12:30   #49
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Det at de står rakrygget for sine valg er da en ting man virkelig kan beundre, det er karakterstyrke og integritet. Hadde de forsøkt å vri seg unna med lettbeint sludder vel så hadde det nok vært patetisk og lattervekkende, men de gjør ikke det. De har bare valgt en annen måte å leve på som de faktisk står for. På mange måter bedre enn den hyklerske måten mange andre nordmenn lever på vil jeg si.

Visst er det flott å stå for egne valg, all ære til dama for det. Jeg mener samtidig at det hun holder på med er tull og fanteri, defor merker jeg at jeg sliter litt med å opparbeide den helt store respekten.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-09, 12:34   #50
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Visst er det flott å stå for egne valg, all ære til dama for det. Jeg mener samtidig at det hun holder på med er tull og fanteri, defor merker jeg at jeg sliter litt med å opparbeide den helt store respekten.

Så de som driver med noe som du anser som tull og fanteri fortjener ikke respekt? Det er bedre med en som vaier i vinden og følger det folk flest gjør?

Vel skal det sies at jeg ikke tror på Snåsagubben, men jeg synes likevel det står respekt av at han har viet sin tid til det han mener er å hjelpe folk. Det vitner om en omsorgsevne de fleste av oss har litt å lære av. Så får det stå på min kappe at jeg mener det han drev med var noe vissvass. Han fortjener likevel min respekt i lys av sine handlinger.

Det samme med herr og fru Behn, de står for det de sier og hvordan de lever, sånt vitner om integritet og det synes jeg i seg selv er stort nok til å gi noen respekt.

Svar med sitat
Gammel 24-10-09, 12:40   #51
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så de som driver med noe som du anser som tull og fanteri fortjener ikke respekt? Det er bedre med en som vaier i vinden og følger det folk flest gjør?

Vel skal det sies at jeg ikke tror på Snåsagubben, men jeg synes likevel det står respekt av at han har viet sin tid til det han mener er å hjelpe folk. Det vitner om en omsorgsevne de fleste av oss har litt å lære av. Så får det stå på min kappe at jeg mener det han drev med var noe vissvass. Han fortjener likevel min respekt i lys av sine handlinger.

.

Jeg mente ikke helt konkret at hun ikke fortjener respekt, mer at jeg ikke gidder å være med i hallelujakoret her. Forskjellen på Snåsagubben og Mârtha, er at han faktisk (sies det) har hjulpet mange. Han tar heller ikke betaling for jobben han gjør. At Märtha bruker sitt navn til å selge høyst tvilsomme tjenester, synes jeg er tull og fanteri, ja.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-09, 12:44   #52
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Standard

selvfølgelig viser det integritet, jeg sier ikke noe annet enn det, men de må samtidig være klar over at dette kan føre til at noen blir flaue på deres vegne. Det var mitt poeng. Og det er jeg rimelig sikker på at de er klar over. Jeg tror ikke de er dumme.

Gammel 24-10-09, 13:21   #53
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg mente ikke helt konkret at hun ikke fortjener respekt, mer at jeg ikke gidder å være med i hallelujakoret her. Forskjellen på Snåsagubben og Mârtha, er at han faktisk (sies det) har hjulpet mange. Han tar heller ikke betaling for jobben han gjør. At Märtha bruker sitt navn til å selge høyst tvilsomme tjenester, synes jeg er tull og fanteri, ja.

Det er vel litt drøyt å kalle det et hallelujakor, det nekter jeg å være en del av. At man har en negativ mening om virksomheten til en person behøver ikke å bety at man ikke skal vise respekt for vedkommende.

selvfølgelig viser det integritet, jeg sier ikke noe annet enn det, men de må samtidig være klar over at dette kan føre til at noen blir flaue på deres vegne. Det var mitt poeng. Og det er jeg rimelig sikker på at de er klar over. Jeg tror ikke de er dumme.

Hvorfor i alle dager skal vi bli flaue på andres vegne? Har vi ikke nok med å feie for vår egen dør? Jeg tror de skjønner godt at de lever på en måte som kan virke aparte og fjern for folk flest, samtidig ser jeg ikke hvorfor de skal gå rundt å tenke på at mennesker blir flaue på deres vegne. Det å bli flaue på andres vegne vitner jo om at vi tenker mindre om mennesket.

Svar med sitat
Gammel 24-10-09, 13:22   #54
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Jeg tenker "henne om det," og finner noe mer interresant å bry meg om.

Helt ærlig - en ting skal den dama ha fra meg - hun står for hva hun tror på. Det krever ryggrad å være i en så utsatt posisjon hun er, offentlig figur, klar for pressens - og omverdenens - til tider ganske så nådeløse huggestabbe - til å stå fram slik hun gjør og si hun både har gaven til å heale og kan kommunisere med engler.

Og søren heller - hun skader ingen med troen sin. Det sies jo også at en god latter forlenger livet, og så godt som mange ler av henne, og jepp, jeg humrer jeg med fordi det er så fjernt fra hva jeg tror, eller ikke tror på, - ja - så godt vi ler, bør vi leve lenge. I mellomtiden har dama så healet humøret vårt på et vis om ikke noe annet.

Gammel 24-10-09, 14:11   #55
Left
Passiv

Standard

Jeg tenker "henne om det," og finner noe mer interresant å bry meg om.

Samme her.
En annen ting, som jeg faktisk beundrer henne for, er jo at hun faktisk tør å gjøre det. Det er vel ikke helt stuerent å drive med slikt, så at hun som er en så synlig person i media gjør det, tilsier jo at hun er ganske så modig.

Svar med sitat
Gammel 24-10-09, 14:25   #56
Trolljenta25
Erfaren

Trolljenta25 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Trolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populær
Standard

Jeg er daglig imponert over alle disse oppegående, smarte og reflekterte brukerene her inne på FP, men så fort Martha og Ari blir nevnt, forvandler mange av disse samme brukerene seg til en gjeng spydige og fordømmende mennesker. Pussig fenomen det der.

Trolljenta25 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-09, 15:47   #57
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hasselnøtt, her.

Når det er sagt, synes jeg det er tøft at hun står for det hun tror på, hvor sært det enn måtte være. Takk og lov at ikke alle er A4, tenker jeg.

Det synes jeg også, og det er jo fint at det får mange til å le seg halvt i hjel samtidig. Ja, takk og lov at ikke alle er A4.

Og er enig med Trolljenta; Plutselig forvandler FP-ere seg til å nærmest bli de rene mobbere. DET er flaut, det.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-09, 16:33   #58
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er enig i det som ble sagt om Märtha og Ari på Nytt på Nytt i går kveld, sånn ca. referert "De gjør begge sitt beste for å få den andre i forholdet til å fremstå som mest normal".

Jeg tror ikke de er så veldig lei seg av det flere her kaller mobbing heller. De lever tross alt av å selge disse sære bøkene, og jo særere de lager dem, jo særere de oppfører seg - jo mer gratisreklame får de i form av oppmerksomhet av mediene. Jeg er ikke i det minste tvil om at dette er helt bevisst. Tipper de gliser stort hele veien til banken.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-09, 16:58   #59
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Trolljenta25, her.

Jeg er daglig imponert over alle disse oppegående, smarte og reflekterte brukerene her inne på FP, men så fort Martha og Ari blir nevnt, forvandler mange av disse samme brukerene seg til en gjeng spydige og fordømmende mennesker. Pussig fenomen det der.

Dette intreffer hver gang noe åndelig/religiøst/spirituelt nevnes. Jeg blir også overrasket. Toleranse er en (heldigvis) høyt skattet dyd her på FP, men ikke når det gjelder dette.

Gammel 24-10-09, 17:21   #60
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Standard

Det er vel litt drøyt å kalle det et hallelujakor, det nekter jeg å være en del av. At man har en negativ mening om virksomheten til en person behøver ikke å bety at man ikke skal vise respekt for vedkommende.

Hvorfor i alle dager skal vi bli flaue på andres vegne? Har vi ikke nok med å feie for vår egen dør? Jeg tror de skjønner godt at de lever på en måte som kan virke aparte og fjern for folk flest, samtidig ser jeg ikke hvorfor de skal gå rundt å tenke på at mennesker blir flaue på deres vegne. Det å bli flaue på andres vegne vitner jo om at vi tenker mindre om mennesket.

Jeg sier ikke at det er noe vi SKAL bli, men at noen blir det.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:14.