Sv: Parfymeforbud på offentlige kontorer?
Jeg hadde egentlig ikke tenkt å være med noe mer i denne tråden, men etter å ha fått en del interessante prikker kan jeg utdype litt mer hva jeg mener. Det er tydeligvis en del som har forstått meningen min med innlegget, og noen som ikke har det 
Nabojenta reagerer på ordlyden: kvitt deg med allergibomba.
Presisering: pelsdyr er ikke bra for allergi. Å ha/være i nærkontakt med pelsdyr kan trigge andre allergier/forverre det man allerede har. Dette vet Skvetten også, men tar tydeligvis en kalkulert risiko i samarbeid med sine leger.
Til Skvetten: jeg har forstått det slik at det du reagerer mest på er at jeg skriver at man må ta ansvar for sin egen helse. (Du vet jo allerede at hunden ikke er så bra for deg, så jeg regner ikke med at det var det du reagerte mest på?)
Det er nå en gang slik at når man har såpass store plager som du later til å ha med dyr også (jmf, x antall medisiner og vaksiner for å takle det) så må kroppen din jobbe ekstra for å holde seg stabil i forhold til de plagene. Når du så er i det offentlige rom og blir utsatt for dufter fra folk reagerer du skummelt kraftig. Jeg syns det høres ut som en grusom tilværelse og har all medfølelse for det. Jeg begynte å lese tråden fordi jeg syntes synd på deg, men stusset veldig da jeg leste at du har hund. Helt ærlig, tror du ikke at du hadde spart kroppen din for en del plager, og kanskje du hadde klart deg med litt mindre medisiner, dersom du ikke hadde hatt hunden? Du sier jo selv at du må medisinere deg kraftig for å omgås spesielt katter? Kanskje kroppen din hadde vært bedre rustet til å takle de allergenene det er vanskeligere å unngå i hverdagen, som f.eks mennesker med små mengder parfyme?
Det er dette jeg mener med å ta ansvar for egen helse. Leger vet mye, men jeg hadde vært død om jeg hadde stolt på alt de sier.
Hilsen Doremifa som faktisk vet litt hun også
|