|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#101 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Mar 2008
![]() |
Sv: Parfymeforbud på offentlige kontorer?
Livskvalitet? Er ikke det å være mest mulig frisk da? Legemedisiner og vaksiner tar symptomene. De gjør deg ikke frisk. Det at du reagerer på ting er kroppen sin måte å skrike ut at "dette vil jeg ikke ha noe av!" |
|
|
|
|
|
#102 |
|
Passiv
|
Interessant, og stikk i strid med hva legene mine på rikshospitalet sier. Nå er jeg veldig spent på hvor du har din medisinske kompetanse fra og ikke minst hvor ekspertisen din på kompliserte lungesykdommer kommer fra. |
|
|
|
#103 |
|
Passiv
|
Takk for informasjonen. Til nå har jeg tatt mine utenlandsflyvninger utenom Gardemoen.
Jeg synes at kabinpersonale burde være parfymefrie i størst mulig grad. Jeg har opplevd å få hjelp av kabinpersonale som har vært badet i parfyme slik at anfallet har blitt verre mens de har administrert oksygen.
Ja, selv bruker jeg hverken vaskepulver, skyllemiddel, parfymerte såper, parfymerte deoderanter eller annet med lukt. Jeg har funnet en del gode alternativer som gjør at hjemmet mitt er tilnærmet parfymefritt. Dette sammen med nitidig rengjøring gjør at det er rimelig greit hjemme. |
|
|
|
#104 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Men helt alvorlig, Skvetten, har du IKKE fått beskjed om av legene dine at det ville være en fordel for deg å ikke ha hund når du har så alvorlig allergi som du har? Noe av det første vi måtte kvitte oss med når jeg fikk allergi var nettopp kattene våre... og det ble jo helt klart bedre. Det skal til og med sies at jeg ikke fikk dyreallergien først, men at alt som kan trigge allergi ikke er av det positive for en allergiker. Jeg synes det er ganske spesiellt dersom dine spesialister på Rikshospitalet ikke har nevnt det.
|
|
|
#105 |
|
Passiv
|
Jeg har fått beskjed om at jeg har fått beholde hunden min på lånt tid. Det innleggeren hevder er at jeg selv er ansvarlig for å ha fått en alvorlig lungesykdom, det er ikke tilfelle. Dermed setter jeg det på spissen i mitt innlegg. |
|
|
|
#106 |
|
Passiv
|
Sv: Parfymeforbud på offentlige kontorer?Disse linkene er forresten litt interessante:
|
|
|
|
#107 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Jeg er selvsagt helt enig at Doremifa gikk laaaangt over streken, derfor var jeg bare oppriktig interessert i å høre hva legene har sagt i forhold til dyrehold når du har så alvorlig sykdom
|
|
|
#108 |
|
Passiv
|
Det vet jeg jo at du er, ellers hadde du ikke spurt. Legene er der at jeg har fått beskjed om at jeg må trene mindre, det vil si at et par drømmer til er knust for å si det sånn. Slik at den totale belastningen ved å ha hunden min ikke er for høy i og med at det ligger helse i livskvalitet også når man ellers får store begrensninger i livet. Det som likevel er sikkert er at jeg ikke kan ha hund når Pelsen dør eller at jeg må gi ham fra meg. |
|
|
|
#109 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
|
|
|
#110 |
|
Passiv
|
Det er respirasjonssvikt, Malama. Det er grader av dette også men et alvorlig astmaanfall er respirasjonssvikt. For de det gjelder er det rett og slett grusomt. |
|
|
|
#111 |
|
Sv: Parfymeforbud på offentlige kontorer?Nå har vel ikke mamma de aller mest alvorlige astmaanfallene da, hun har ikke vært på sykehuset mer enn den første gangen, ellers klarer hun seg med inhalator, noe forebyggende og noe akutt.
|
|
|
#112 |
|
Ustabil
|
Når det gjelder apotek er jeg hjertens enig i at man burde kunne forvente at de ikke utsetter kundene for helserisiko. |
|
|
|
|
|
#113 |
|
Sv: Parfymeforbud på offentlige kontorer?Merkelig det der, at apotekene skal trenge å dufte slik. Men ofte gjør de faktisk det, dessverre. Grunnleggende idiotisk. Mitt apotek har allerde nå røkelse stående ved kassa... lenge til jul...
|
|
|
#115 |
|
Passiv
|
Sv: Parfymeforbud på offentlige kontorer?Har ikke hørt noe fra Allianceapotekene i dag. Det må kanskje en boikott til. |
|
|
|
#116 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Parfymeforbud på offentlige kontorer?Men Skvetten: Hvor vanlig er det å være så plaget av astma? For meg er det relevant om parfymebruk på offentlige kontorer gjør at mange blir syke. Jeg har jo vært lærer i en del år nå og har enda ikke møtt en elev som har problemer med parfyme/deo-lukt i klasserommet. Astma er jo en forholdsvis vanlig diagnose, og jeg har/har hatt mange elever med astma, men jeg tror ikke det er så vanlig med så sterke reasksjoner. |
|
|
|
|
|
#117 |
|
Passiv
|
Sv: Parfymeforbud på offentlige kontorer?rine: Det er såpass vanlig at det finnes en del bedrifter som har slike forbud. Mange lungesyke har slike problemer av varierende grad. |
|
|
|
#118 |
|
Yes, we can!!
|
|
|
|
#119 |
|
Shake it out!
|
Sv: Parfymeforbud på offentlige kontorer?Allergier er noe piss!
|
|
|
#120 |
|
Ser lyst på livet
|
Stille på jobb på det stedet du skal være til avtalt tid. |
|
|
|
![]() |
|
|