Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Parfymeforbud på offentlige kontorer?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-11-09, 00:39   #101
Doremifa
Fullverdig medlem

Medlem siden: Mar 2008
Doremifa er litt kul
Standard

Sv: Parfymeforbud på offentlige kontorer?

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Det handler om livskvalitet. Jeg tar heller allergimedisin og blir allergivaksinert av den nette grunn at jeg allerede har vært nødt til å gi bort kattene jeg hadde. Nå har jeg Pelsen på lånt tid og han er gammel allerede.

Jeg trener mye slik at lungene mine er sterke i all sin sykdom. Det er det som holder meg frisk i alt det syke.

Livskvalitet? Er ikke det å være mest mulig frisk da? Legemedisiner og vaksiner tar symptomene. De gjør deg ikke frisk. Det at du reagerer på ting er kroppen sin måte å skrike ut at "dette vil jeg ikke ha noe av!"
Din kropp må leve med at du ignorerer dette. Det blir nesten som å smøre parfyme over gammel svettelukt Du kamuflerer problemet litt, men det blir ikke borte. Det vokser seg heller større og større. Pelsdyr og allergi er en dårlig kombinasjon.
Tror du at dersom du selv tar mer ansvar for din egen helse (les:kvitter deg med allergibomba hjemme) så hadde omgivelsene dine ikke måttet ta et like stort ansvar??
I rest my case......

Doremifa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-09, 09:04   #102
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Doremifa, her.

Livskvalitet? Er ikke det å være mest mulig frisk da? Legemedisiner og vaksiner tar symptomene. De gjør deg ikke frisk. Det at du reagerer på ting er kroppen sin måte å skrike ut at "dette vil jeg ikke ha noe av!"
Din kropp må leve med at du ignorerer dette. Det blir nesten som å smøre parfyme over gammel svettelukt Du kamuflerer problemet litt, men det blir ikke borte. Det vokser seg heller større og større. Pelsdyr og allergi er en dårlig kombinasjon.
Tror du at dersom du selv tar mer ansvar for din egen helse (les:kvitter deg med allergibomba hjemme) så hadde omgivelsene dine ikke måttet ta et like stort ansvar??
I rest my case......

Interessant, og stikk i strid med hva legene mine på rikshospitalet sier. Nå er jeg veldig spent på hvor du har din medisinske kompetanse fra og ikke minst hvor ekspertisen din på kompliserte lungesykdommer kommer fra.

Det du sier er jo at min meget alvorlige astma og min allergi kommer av at jeg ikke tar vare på kroppen min og at dersom jeg hadde tatt skikkelig vare på den så hadde jeg ikke vært syk. Vel, jeg vil minne om at astma er en sykdom man er arvelig disponert fra, man blir som regel ikke frisk (dersom man ikke har barneastma) og heldigvis tar legemiddelindustriens medisiner mange av symptomene. Det er i grunnen det som holder meg i live. Mener du alvorlig at dersom jeg kvitter meg med hunden min så blir jeg frisk?

Svar med sitat
Gammel 07-11-09, 09:11   #103
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Til info. dersom du holder helt til venstre når du går igjennom ombordstigningskort-kontrollen, så trenger du IKKE gå gjennom taxfree-butikken.

Takk for informasjonen. Til nå har jeg tatt mine utenlandsflyvninger utenom Gardemoen.

Ideellt sett ja, men jeg tror ikke man kan forvente seg at man kan få alle ansatte på offentlige kontorer, teatre, fly o.l. steder hvor mange oppholder seg i tette forholdsvis lukkede rom, til å slutte å bruke parfyme, ha på seg klær kjemisk renset for dyrehår, ikke spise nøtter osv.osv. Det er sååååå mange allergier der ute som folk kan dø av. Beklageligvis. Jeg jobber ombord i fly. Jeg blir umiddelbart dårlig dersom det er en passasjer eller kollega ombord som har katt eller hund. De har ikke med seg katten eller hunden, men jeg blir sjuk allikevel. Jeg ser virkelig ikke at den ene allergien er viktigere å ta hensyn til enn den andre, og heller vel i retning av at man må forsøke å ta best og flest mulig forhåndsregeler selv, og at man har gode medisiner, evt. vaksiner osv. for å lindre. Dessverre.

Jeg synes at kabinpersonale burde være parfymefrie i størst mulig grad. Jeg har opplevd å få hjelp av kabinpersonale som har vært badet i parfyme slik at anfallet har blitt verre mens de har administrert oksygen.

Opprinnelig lagt inn av Arkana, her.

Jeg lurer på noe mer jeg; Reagerer du på vaskepulver som f.eks. Omo og deodoranter man får kjøpt i dagligvarerbutikker? (Godt mulig du har svart på dette tidligere, men jeg fant det ikke i forbifarten.)

Ja, selv bruker jeg hverken vaskepulver, skyllemiddel, parfymerte såper, parfymerte deoderanter eller annet med lukt. Jeg har funnet en del gode alternativer som gjør at hjemmet mitt er tilnærmet parfymefritt. Dette sammen med nitidig rengjøring gjør at det er rimelig greit hjemme.

Svar med sitat
Gammel 07-11-09, 12:07   #104
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

. Mener du alvorlig at dersom jeg kvitter meg med hunden min så blir jeg frisk?

Men helt alvorlig, Skvetten, har du IKKE fått beskjed om av legene dine at det ville være en fordel for deg å ikke ha hund når du har så alvorlig allergi som du har? Noe av det første vi måtte kvitte oss med når jeg fikk allergi var nettopp kattene våre... og det ble jo helt klart bedre. Det skal til og med sies at jeg ikke fikk dyreallergien først, men at alt som kan trigge allergi ikke er av det positive for en allergiker. Jeg synes det er ganske spesiellt dersom dine spesialister på Rikshospitalet ikke har nevnt det.

Gammel 07-11-09, 12:10   #105
Skvetten
Passiv

Standard

Men helt alvorlig, Skvetten, har du IKKE fått beskjed om av legene dine at det ville være en fordel for deg å ikke ha hund når du har så alvorlig allergi som du har? Noe av det første vi måtte kvitte oss med når jeg fikk allergi var nettopp kattene våre... og det ble jo helt klart bedre. Det skal til og med sies at jeg ikke fikk dyreallergien først, men at alt som kan trigge allergi ikke er av det positive for en allergiker. Jeg synes det er ganske spesiellt dersom dine spesialister på Rikshospitalet ikke har nevnt det.

Jeg har fått beskjed om at jeg har fått beholde hunden min på lånt tid. Det innleggeren hevder er at jeg selv er ansvarlig for å ha fått en alvorlig lungesykdom, det er ikke tilfelle. Dermed setter jeg det på spissen i mitt innlegg.

Jeg har allerede gitt bort kattene mine, det gjorde jeg umiddelbart etter at jeg fikk diagnosen. Ellers er det sanert meget ofte i heimen og det er lite andre allergener her enn hunden (som jeg tar medisiner for å tåle greit nok og som jeg blir vaksinert for å tåle). Til syvende og sist er mine leger veldig opptatt av det faktum at jeg til tross for min alvorlige sykdom er meget aktiv, trener på elitenivå og har en grei livskvalitet. For når prognosene er slik de er, har livskvaliteten mye å si.

Svar med sitat
Gammel 07-11-09, 12:14   #106
Skvetten
Passiv

Standard

Disse linkene er forresten litt interessante:
http://www.naaf.no/no/Grupper/Foreld.../Aktuelt/2794/
Denne omhandler parfyme og allergi, personer som er ansatt i offentlig virksomhet og som arbeider med barn og unge bør ikke bruke parfyme.

http://www.naaf.no/no/Aktuelt/Nyhetsarkiv/194/
Aftenpostens ansatte blir anmodet om å ikke bruke parfyme på jobb.

http://www.naaf.no/no/Grupper/NAAFU/...n-ikke--taler/
Fra leder i ungdomsforeningen som er veldig godt skrevet.

Sitat:

Parfymeallergi øker med alderen
Eksposisjonen for parfymeholdige produkter er betydelig gjennom hele livet.
Parfymeallergi er økende og i mange land er det bare allergi mot nikkel som er hyppigere forekommende. Den kumulative eksponeringen gjør det nærliggende at hyppigheten av personer som utvikler parfymeallergi vil stige med alderen.
I denne retrospektive undersøkelsen fra St Thomas` Hospital i London ble data fra alle pasienter ved ”kontakt- allergi-klinikken” fra 1984 – 1998 gjennomgått. Alle ble testet med standard eksemprøver inkludert 8% parfymemiks; i alt 23.846 pasienter.
8.4% av kvinnene og 6.4% av mennene var allergiske mot parfymemiksallergener. Hos barn opp til 9 år testet 2.8% positivt. Hos kvinner var det rask økning med alderen: 7% var test positive i 20-30 års alderen og med jevn stigning til 14.4% i gruppen 60-70 år. Hos menn kom økningen i parfymeallergi senere med 3.5% positive i 20-30 årene og med topp på 13.7% i aldersgruppen 70-80 år.
For å motvirke denne sterke økningen i parfymeallergi, anbefaler forfatterne strengere regler for tilsetting av luktstoffer i kosmetikk og hygieneprodukter, samt også i industrielle produkter.
Br J Dermatol 2003; 149: 986-9.

Kile: http://avd.rikshospitalet.no/hps/for...er/april04.asp

Svar med sitat
Gammel 07-11-09, 12:14   #107
Elin

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har fått beskjed om at jeg har fått beholde hunden min på lånt tid. Det innleggeren hevder er at jeg selv er ansvarlig for å ha fått en alvorlig lungesykdom, det er ikke tilfelle. Dermed setter jeg det på spissen i mitt innlegg.

Jeg har allerede gitt bort kattene mine, det gjorde jeg umiddelbart etter at jeg fikk diagnosen. Ellers er det sanert meget ofte i heimen og det er lite andre allergener her enn hunden (som jeg tar medisiner for å tåle greit nok og som jeg blir vaksinert for å tåle). Til syvende og sist er mine leger veldig opptatt av det faktum at jeg til tross for min alvorlige sykdom er meget aktiv, trener på elitenivå og har en grei livskvalitet. For når prognosene er slik de er, har livskvaliteten mye å si.

Jeg er selvsagt helt enig at Doremifa gikk laaaangt over streken, derfor var jeg bare oppriktig interessert i å høre hva legene har sagt i forhold til dyrehold når du har så alvorlig sykdom

Gammel 07-11-09, 12:23   #108
Skvetten
Passiv

Standard

Jeg er selvsagt helt enig at Doremifa gikk laaaangt over streken, derfor var jeg bare oppriktig interessert i å høre hva legene har sagt i forhold til dyrehold når du har så alvorlig sykdom

Det vet jeg jo at du er, ellers hadde du ikke spurt. Legene er der at jeg har fått beskjed om at jeg må trene mindre, det vil si at et par drømmer til er knust for å si det sånn. Slik at den totale belastningen ved å ha hunden min ikke er for høy i og med at det ligger helse i livskvalitet også når man ellers får store begrensninger i livet. Det som likevel er sikkert er at jeg ikke kan ha hund når Pelsen dør eller at jeg må gi ham fra meg.

Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 22:41   #109
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Esme sier det med presisjon. For å vinkle det litt annerledes, Iset. Dersom du hadde sett noen få respirasjonssvikt ville du insett den store forskjellen.

Egne vogner der man kan ta med dyr er jeg for. Selv har jeg hund, tar min medisin og vet at så lenge han lever blir det sånn. Når han er død er det ikke mer dyr for meg, inntil da lever jeg i fornektelse og gleder meg til jeg skal allergivaksineres.

Vel, min mor får kanskje ikke respirsjonssvikt, men i alle fall er nok sigarettrøy mer enn litt ubehagelig, det er snakk om alvorlig astmaanfall, om noen som har stått ved siden av en somrøykapå busstoppet, setter seg ved siden av henne. Det er ikke snakk om ubehag, det er snakk om å få puste.

Gammel 08-11-09, 22:46   #110
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Vel, min mor får kanskje ikke respirsjonssvikt, men i alle fall er nok sigarettrøy mer enn litt ubehagelig, det er snakk om alvorlig astmaanfall, om noen som har stått ved siden av en somrøykapå busstoppet, setter seg ved siden av henne. Det er ikke snakk om ubehag, det er snakk om å få puste.

Det er respirasjonssvikt, Malama. Det er grader av dette også men et alvorlig astmaanfall er respirasjonssvikt. For de det gjelder er det rett og slett grusomt.

Jeg har forresten sendt mail til allianceapotekenes hovedkontor fordi det lokale apoteket har røkelse, parfymert julete og andr parfymerte juleprodukter i butikken. Dette var nok til at jeg fikk et heftig anfall når jeg skulle hente ut livsviktige medisiner. Har også stilet et brev til helsedepartementet med etterlysning av rettningslinjer samt til astma og allergiforeningen. Det er uakseptabelt at det skal være slik på et apotek.

Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 23:09   #111
Malama

Malama sin avatar

Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Nå har vel ikke mamma de aller mest alvorlige astmaanfallene da, hun har ikke vært på sykehuset mer enn den første gangen, ellers klarer hun seg med inhalator, noe forebyggende og noe akutt.

Forøvrig må mamma selvsagt gå omveier rundt vaskemiddelavdelingene på butikken. Inhalatoren er selvsagt med, you never know...

Jeg har lært meg en del om det med å unngå lukter og sånn etter at mamma ble sånn. Mamma har nemlig ikke alltid vært sånn, hun fikk astma helt akutt og havna på sykehus av den grunn i Spania for 9 år siden.

Gammel 09-11-09, 20:06   #112
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Det er respirasjonssvikt, Malama. Det er grader av dette også men et alvorlig astmaanfall er respirasjonssvikt. For de det gjelder er det rett og slett grusomt.

Jeg har forresten sendt mail til allianceapotekenes hovedkontor fordi det lokale apoteket har røkelse, parfymert julete og andr parfymerte juleprodukter i butikken. Dette var nok til at jeg fikk et heftig anfall når jeg skulle hente ut livsviktige medisiner. Har også stilet et brev til helsedepartementet med etterlysning av rettningslinjer samt til astma og allergiforeningen. Det er uakseptabelt at det skal være slik på et apotek.

Når det gjelder apotek er jeg hjertens enig i at man burde kunne forvente at de ikke utsetter kundene for helserisiko.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 20:37   #113
Malama

Malama sin avatar

Standard

Merkelig det der, at apotekene skal trenge å dufte slik. Men ofte gjør de faktisk det, dessverre. Grunnleggende idiotisk. Mitt apotek har allerde nå røkelse stående ved kassa... lenge til jul...

Gammel 09-11-09, 22:01   #114
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg simpelten hater lukten av røkelse, få ting gjør meg mer tett en deg samt at jeg får en dundrende hodepine. Så flott at du sendte mail Skvetten!

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 22:05   #115
Skvetten
Passiv

Standard

Har ikke hørt noe fra Allianceapotekene i dag. Det må kanskje en boikott til.

Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 22:20   #116
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men Skvetten: Hvor vanlig er det å være plaget av astma? For meg er det relevant om parfymebruk på offentlige kontorer gjør at mange blir syke. Jeg har jo vært lærer i en del år nå og har enda ikke møtt en elev som har problemer med parfyme/deo-lukt i klasserommet. Astma er jo en forholdsvis vanlig diagnose, og jeg har/har hatt mange elever med astma, men jeg tror ikke det er så vanlig med sterke reasksjoner. Jeg tenker at det må være til plage/sjenanse for mange hvis mans skal ty til et såpass drastisk tiltak.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 22:24   #117
Skvetten
Passiv

Standard

rine: Det er såpass vanlig at det finnes en del bedrifter som har slike forbud. Mange lungesyke har slike problemer av varierende grad.

Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 22:30   #118
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Sykepleiere på HUS har ikke lov til å bruke parfyme. Men det hjelper jo ikke så lenge de allikevel bruker det.

Hvofor det? Jeg hører dette hele tiden om helsevesenet, at det finnes påbud som er helt nødvendige av helseårsaker, og så driter folk i det. Som at klær, også hijaber, skal kunne kokvaskes. Jeg så i en diskusjon om sykehushijaber, og helseansatte var sånn "ja, men det håndheves jo ikke - folk bruker de hijabene de vil, også sånne som må finvaskes", og jeg blir helt sjokkert!!

Går det an at ledelsen er så tafatt?? Det skulle blitt månelyst om jeg gav blaffen i et viktig jobbpåbud, som kundekonfidensialitet eller noe. Jeg hadde vel faktisk fått sparken om jeg hadde fortsatt å drite i sånne regler, etter advarsler.

Hvilke andre ting driter man i??

Gammel 09-11-09, 22:34   #119
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Allergier er noe piss!

Jeg har hatt mitt aller første allergifrie år noen sinne her i USA. Men jeg ser jo at det er veldig mange som er like allergiske her, som jeg var hjemme, og er forberedt på at jeg nok blir allergisk her også, når allergenene bare har tirret kroppen lenge nok. Men inntil det nyter jeg det allergifrie livet..

Ellers forstår jeg det med livskvalitet og hund Skvetten, men du er kanskje ikke så allergisk mot hund som mot feks parfyme? Mine allergier er av en sånn art at jeg verken blir symptomfri av kortisonsprøyter eller overdoser medisin (skal ta vaksine når jeg returnerer til Norge). Jeg blir skikkelig syk, som å ha influensa. Men uten medisin er jeg døden nær. Samme med mannen. Han er fryktelig allerigsk mot katter, og medisin gjør bare at han overlever en liten stund der hvor det er katt, vi kunne aldri hatt katt (eller juletre på fulltid ). Uten medisin får han astmatisk anfall.

Men jeg har også fått beskjed av legen om at allergener trigger andre allergier, slik at jeg bare vil bli mer og mer allergisk. Feks har jeg i alle år fram til jeg var noen-og-tredeve vært veldig allergisk mot gress. Men plutselig en vår var jeg nøyaktig like allergisk mot bjørk i tillegg . Og tilsvarende ser jeg jo at selv om ingen av oss er allergisk mot hund per i dag, så er det en viss fare for at vi kommer til å utvikle allerigi mot hund når vi får det i hus. Men så tar vi sjansen, siden eldstemann har så fryktelig, intens lyst på hund.

Så jeg forstår det ikke-så-lure valget ditt .

Gammel 09-11-09, 22:34   #120
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Hvofor det? Jeg hører dette hele tiden om helsevesenet, at det finnes påbud som er helt nødvendige av helseårsaker, og så driter folk i det. Som at klær, også hijaber, skal kunne kokvaskes. Jeg så i en diskusjon om sykehushijaber, og helseansatte var sånn "ja, men det håndheves jo ikke - folk bruker de hijabene de vil, også sånne som må finvaskes", og jeg blir helt sjokkert!!

Går det an at ledelsen er så tafatt?? Det skulle blitt månelyst om jeg gav blaffen i et viktig jobbpåbud, som kundekonfidensialitet eller noe. Jeg hadde vel faktisk fått sparken om jeg hadde fortsatt å drite i sånne regler, etter advarsler.

Hvilke andre ting driter man i??

Stille på jobb på det stedet du skal være til avtalt tid.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:31.