Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Barnehage i romjula?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-12-09, 02:16   #11
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnehage i romjula?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Gjelder dette hensynet til ansatte alle skoleferier?

Jeg synes det er forskjell på jule- og påskeferier og på sommerferier. Om sommeren er det mye større rom for fleksibilitet. For mange spiller det mindre rolle om de tar ferien i juni, juli eller august så lenge de får ferien sin, og de ukene som er viktige for noen er mindre viktige for andre. I romjula og i påskeuken er det ikke slik fleksibilitet; enten så har man fri eller så har man ikke fri. Det nytter ikke å la halvparten ta fri siste uka i desember mens andre halvparten får fri første uka i januar.

Sitat:

Jeg tenker at det er snakk om hverdager (helt ordinære arbeidsdager). Det å ha fri da er en luksus jeg absolutt unner barnehageansatte, men ikke nok til at jeg hadde latt det styre meg veldig i forhold til om jeg meldte behov for plassen eller ei.

Jeg har aldri sett på romjula som "helt ordinære arbeidsdager". I mitt hode er dette dager da veldig mange ønsker å ta fri hvis de blir gitt mulighet for det, og for meg er det naturlig å ha dette i bakhodet hvis tanken om å gi ungene "et avbrekk" melder seg. Utover det ville ikke jeg heller latt det styre meg så veldig. Jeg ville for eksempel ikke vurdert å skaffe barnevakt til ungene av hensyn til de ansatte hvis jeg selv skulle jobbe. Jeg ville heller ikke ha nølt med å benytte barnehageplassen hvis jeg var syk eller av andre grunner syntes det var nødvendig, men hvis den eneste grunnen var at ungene ville ha underholdning, hadde trolig hensynet til de ansatte satt en stopper for akkurat det.

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Teofelia:Jeg synes, som sagt, at det er merkelig, ja. Jeg holder også mine barn borte fra SFO/barnehage i de fleste ferier. Siden jeg er lærer, har jeg god mulighet for det.Jeg har likevel aldri tenkt på at de bør holdes hjemme pga avspaseringsmuligheten for de ansatte. Det satser jeg på at barnehagen klarer å ordne selv. Mange barnehager har jo stengt mellom jul og nyttår, ikke sant? Hvis en barnehage faktisk velger å holde åpent, får jeg da virkelig håpe de har åpnet for muligheten for at det faktisk kan dukke opp noen barn.

Hvis du leser av det jeg skriver at barn "bør holdes hjemme i romjulen av hensyn til de ansatte" og at de ansattes mulighet for avspasering skal være opp til foreldrene å avgjøre, så har jeg enten uttrykt meg ualminnelig klossete, du har feillest det jeg skriver til de grader eller du er bare ute etter å vrenge på utsagnene mine.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:43.