Opprinnelig lagt inn av Zefid, her.
Jeg har ikke sagt at det ikke kan få konsekvenser å følge alle typer kjærringråd, jeg sier at det ikke er dokumenterte bi-virkninger
Kan du vise meg et lege-tidsskrift eller lignende med dokumentasjon på at man får nedsatt hørsel av varmt smør i øret (anbefaler ikke akkurat det rådet der da men.....setter det på spissen)
meningen er jo å illustrere at noe alternativt er bra
Jeg tviler på om det skal være veldig vanskelig å dokumentere at varme vesker i øregangen kan medføre alvorlige konsekvenser for pasienten, uten at jeg gidder sjekke det nærmere nå.
Sitat:
selv smører jeg minsten på brystet med salve i stedet for å gi han hostesaft når han hoster, kan ikke se hverken harme eller bi-virkninger av det
Det vil vel variere etter hva du smører ham med. Poenget mitt er ikke at all alternativ medisin må være farlig, men at jeg gjerne vil ha det dokumentert at det er skikkelig testet og funnet ufarlig, slik at jeg selv slipper å måtte ty til utsagn av typen "kan ikke se hverken harme eller bi-virkninger av det". Hvis jeg skal bruke et preparat, skal det stå i pakningsvedlegget hvilke bivirkninger som kan oppstå, slik at jeg vet om det er farlig og slipper å bruke mitt eget skjønn for å vurdere det.
|